Information inför årsmötet
Publicerad: 2023-06-16
Här kommer information inför årsmötet som går av stapeln måndag 19/6 klockan 18:30 i Monitor ERP Arena.

Inför själva mötet...

Årsmötet genomförs i ett så kallat hybridformat, alltså både digitalt och på plats i Monitor ERP Arena. Det som är viktigt är att du är anmäld till årsmötet. Oavsett om du ska delta digitalt eller fysiskt. Annars har du ingen möjlighet att föredra eller rösta.

Mötesinbjudan kommer från [email protected] på måndag.

Om du inte fått den så kolla i din skräppost. Oavsett om du deltar fysiskt eller digitalt, för att kunna interagera i mötet, dvs föredra, rösta eller ta del av resultat, så sker hela den processen digitalt. Det är därför viktigt att du har med dig din digitala enhet (Ex telefon, surfplatta etc). Ett begränsat antal enheter kommer att finnas att låna. Teknisk support finns också på plats.

Tänk på att ha god laddning och uppkoppling på din enhet.

Mötet kommer att spelas in, genom att delta i mötet godkänner du att mötet spelas in.

För att ha rösträtt...

För att ha rösträtt på mötet så behöver du vara aktiv medlem för 2023 och betald medlem under kalenderåret 2022.

Referens enligt stadgarna.

§18 Rösträtt samt yttrande- och förslagsrätt på årsmöte eller extra årsmötet. Rösträtt på mötet har en person som varit medlem i föreningen under det senast gångna kalenderåret, betalat förfallna medlemsavgifter och fyller minst 16 år under mötesåret. Rösträtten är personlig och får inte utövas genom ombud eller via fullmakt.

Övriga medlemmar har yttrande och förslagsrätt.

Stadgarna finns att läsa här: https://drive.google.com/file/d/1VvUysyJCdsorugpC0L_BpVVUUUYzZ7dv/view

Om själva mötet...

Årsmötet planeras att starta den 19 juni klockan 18:30.

Från kl. 16:30 går det att logga in i systemet och vi ser gärna att ni loggar in i tid så ni har tid att reda ut eventuella tekniska utmaningar – förslagsvis mellan 16:30-17:30.

Ni kommer mötas av en bild och musik när ni loggar in i Easymeet.

För en genomgång av mötessystemet så kan ni klicka på ”?” upp till höger på inloggningssidan och även inne i mötet.

Du kommer att delta via egen dator med Chrome som webbläsare. Ni som deltar på plats kan använda er smartphone att logga in i mötet. Det funkar även med dator eller surfplatta.

Gör gärna följande tester för att kontrollera att du har bra åtkomst:

https://mediatest.webex.com/#/main

https://meeting.easymeet.se/demo/#/browsertest

Viktigt att dessa tester görs på den enhet du ska använda och på det nät du kommer ansluta till under mötet.

Vid behov av support: https://www.easymeet.se/support/supportarende

Tips inför mötet

- Stäng av program i bakgrunden som kan störa, till exempel Skype, Teams, Zoom etc.

- Anslut din dator till en strömkälla.

- Använd gärna hörlurar med mikrofon.

- Sitt i ett välbelyst rum.

- Undvik starka lampor eller fönster bakom dig.

- Se till att det är tyst runt dig.

- Om ni är flera som sitter i samma rum – se till att ni enbart har ljud på en enhet i taget för att undvika rundgång.

Easymeet support: 018 – 477 04 10

Teknisk telefonsupport är öppen den 19 juni från kl. 16:30 – mötets slut.

Frågor hänvisas i första hand till [email protected].

Huvudpartners
Officiella Partners