Tisdag Tis 16 Mars Mar
Torsdag Tor 18 Mars Mar
Lördag Lör 20 Mars Mar
Torsdag Tor 25 Mars Mar
Lördag Lör 27 Mars Mar
Måndag Mån 29 Mars Mar
Onsdag Ons 31 Mars Mar
Torsdag Tor 1 April Apr
Lördag Lör 3 April Apr
Tisdag Tis 6 April Apr
Fredag Fre 9 April Apr
Måndag Mån 12 April Apr
Torsdag Tor 15 April Apr
Söndag Sön 18 April Apr
Lördag Lör 11 September Sep
Söndag Sön 12 September Sep
Torsdag Tor 16 September Sep
Fredag Fre 17 September Sep
Lördag Lör 18 September Sep
Onsdag Ons 22 September Sep
Torsdag Tor 23 September Sep
Fredag Fre 24 September Sep
Lördag Lör 25 September Sep
Onsdag Ons 29 September Sep
Torsdag Tor 30 September Sep
Lördag Lör 2 Oktober Okt

Frågor och svar

Hej!

Här svarar på en mängd frågor och svar kring Privatparter — En del av något större. Vi kommer självklart uppdatera sidan med de frågor som kommer in från er under resans gång.

Du möts först av en kort version. För dig som vill ha de djupare svaren rekommenderar vi att scrolla ned.

Kort version

Vad är Privatpartner?

En exklusiv kommunikationstjänst från Brynäs IF där du också blir en del av en gemensam finansieringsmodell för föreningen.

Vad bygger konceptet på?

Att privatpersoner på individuell nivå slår sig samman med tusentals andra och genererar en stor ekonomisk helhet till Brynäs IF.

Varför blir det en prenumerationstjänst?

Det är den ledande betalningslösningen gentemot privatpersoner. Enkelt och smidigt. Du har full kontroll - du betalar en mindre summa per månad och är du missnöjd med leveransen kan du enkelt avsluta din prenumeration som givetvis är utan uppsägningstid.

Vad är målsättningen med Privatpartners?

Att stärka hela Brynäs IF:s verksamhet på och utanför isen.

Vad ska pengarna gå till?

Pengarna fördelas över hela föreningen och används där Brynäs IF bedömer att de gör störst nytta.

Vad kostar det?

Du väljer på tre nivåer. 39, 99 eller 249 kronor i månaden.

Är det någon tredje part som tar en del av pengarna?

Nej. Samtliga intäkter går till Brynäs IF. Det är en av de absolut största styrkorna i detta.

Vad ingår?

Utöver att bli en del av gemensam investeringskraft ingår ett antal exklusiva värden som du kan läsa här.

Hur tecknar jag?

Genom att klicka här och följa instruktionerna.

Ingår det här för mig som företagspartner?

Privatpartner är endast för privatpersoner och ingår inte i våra företagspaket. Du som företagspartner är varmt välkommen att teckna en prenumeration som privatperson och få tillgång till allt som ingår.

Ingår det här i mitt ordinarie medlemskap eller ständiga medlemskap?

Nej. Som medlem (ordinarie som ständig) i Brynäs IF erhåller du redan starka värden kopplat till ett medlemskap i en förening med rösträtten på årsmötet som det starkaste. Det här är en helt annan typ av tjänst med nya och egna värden.

Har jag som är seriekortsinnehavare någon förmån till detta?

Ja. Säsongen 20/21 kommer du som tecknat ett seriekort som privatperson som tack för ditt ovärderliga stöd, under en säsong där ingen av oss vet hur många matcher du kan nyttja ditt kort, få ex antal fria månader. Antalet baseras på att du som valt att teckna seriekort utan att begära någon återbetalning givetvis har den största förmånen.

Du som seriekortsinnehavare kommer att få vidare instruktioner via mail.

Hur gör jag för att säga upp mitt abonnemang?

Det gör du under "mina sidor" på brynas.se. Klicka på hantera min prenumeration och sedan på avsluta.

 

Fördjupad version

Vad är Privatpartner?

Privatpartner-konceptet är fortsättningen på Fansens värvning. Det var en riktad engångsinsamling för ett specifikt ändamål – och redan i samband med det fick vi önskemål om möjlighet att bli delaktig i en mer långsiktig modell. Nu är den här.

Privatpartner – En del av något större är en modell med två ben. Det ena är att skapa en stor och kraftfull ekonomisk plattform till Brynäs IF – och den andra att i gengäld komma närmre föreningen än någonsin tidigare med större delaktighet, ökad insyn och möjlighet att påverka.

Det är en långsiktig modell som föreningen kommer arbeta med över tid. Inte bara under Coronakrisen utan nästa säsong, och nästa … och nästa.

Vad menar vi med En del av något större?

Vi har landat i att det är en talande formulering som symboliserar allt som gör Brynäs IF unikt; vår historia, vårt stora supporterkollektiv, representationslagsverksamheten och föreningens jämställdhetsresa, junior- och ungdomsprogrammen, den rena dräkten, En bra start, UNICEF-partnerskapet, vårt nätverk av partners och så vidare. Brynäs IF har en sådan enorm bredd att alla delar av föreningen skapar en helhet där man som Brynäsare är en del av något större.

Det är en stor kombinerad bredd som startar i och sträcker sig från ishockey till samhälle.

På detaljnivå i det här konceptet innebär det att många individer av Brynäsare sluter samman för att skapa en ekonomisk modell som bär föreningen framåt.

Det är inte storleken på den individuella summan som är i fokus. Utan när mängder av Brynäsare sluter samman skapar varje liten del en stor helhet. En del av något större. 

Vad bygger konceptet på?

Dels den gemensamma finansieringsmodellen där Fansens värvning visade vad som är möjligt. Bara på nio dagar där genererade vi miljonbelopp. Nu ställer vi frågan vad vi kan göra 365 dagar om året. Det kittlar enormt att se vad utfallet kan bli av det. Redan i år, men också på sikt.

Dels är det också organisationens modell för att ge tillbaka i form av att ta med alla som investerar extra i föreningen på resan Brynäs IF gör. Det blir en prenumerationstjänst där du som är en del av det kommer närmre föreningen än någonsin.

Vi öppnar upp för en helt ny typ av kontinuerlig dialog med såväl klubbdirektör som sportchefer. Vi involverar även spelarna som med egna ord kommer ge en inblick i deras vardag.

Det kryddar vi sedan med erbjudanden både från föreningen och i framtiden från partners.

Sammanfattningsvis är det ett stort steg i ett lojalitetstänk som i framtiden förhoppningsvis utvecklas än mer och kan kombineras med seriekort, säsongskort, företagspartnerskap med mera.

Den här plattformen gör att organisationen kan jobba systematiskt och med en struktur för att leverera starka värden tillbaka till dig som Brynäsare.

Varför blir det en prenumerationstjänst?

Vi vill att du som Brynäsare ska känna att föreningen förtjänar din investering. Går du in som privatpartner men inte tycker att organisationen levererar tillräckligt mycket tillbaka ska du kunna avbryta utan att sitta låst i uppsägningstid eller liknande.

I det här fallet vill vi inte att du som Brynäsare ska behöva gå in med en klumpsumma i en engångsbetalning eller någon annan krånglig delbetalning med fakturor, autogiromedgivande eller liknande. På det här sättet registrerar du ditt konto och sedan löper det på så länge du vill vara en del av det.

Precis som Spotify, Netflix, CMore med flera har vi tagit fram det vi upplever som den absolut enklaste betalningslösningen. Smidigt och enkelt.

Vi bedömer också att det är den bästa lösningen över tid. Hade vi sålt någonting för en engångssumma nu hade det varit den som gällde – och sedan? Vad hade vi gjort till nästa säsong? Och nästa? På det här sättet har vi skapat en modell som kan löpa på i 5, 10 eller ännu längre tid. Det blir den typen av långsiktighet våra supportrar efterfrågat.

Vad är målsättningen med Privatpartners?

Att gemensamt göra ett kraftfullt avtryck för Brynäs IF. På övergripande nivå att föreningen ska uppnå de uppsatta målen om vi tittar exempelvis på den tioårsplan som är satt.

För att lyckas med det har föreningen satt en målsättning att nå en omsättning på 300 miljoner kronor. I dag är vi på 160 – som dessutom riskerar att minska kraftigt på grund av covid-19. Då måste vi med andra ord hitta en mängd nya intäkter – och det här är en modell som vi bedömer kan göra stor positiv skillnad i det arbetet.

I det är en målsättning givetvis också att leverera den absolut bästa möjliga resan till alla Brynäsare som blir privatpartners. Att den exklusivitet vi tar fram och implementerar upplevs så stark och bra att den tillsammans med finansieringen gör att det känns självklart att fortsätta som privatpartner en lång tid.

Lyckas vi med allt det stärker vi föreningens vision om att skapa vinnare på och vid sidan av isen. I det, för att prata hockeytermer, vill vi att Brynäs IF ska vara en kontinuerlig utmanare om SM-gulden i SHL och SDHL. Långsiktigt. År efter år efter år.

Hur stor ekonomi kan det generera?

I det här ger vi oss in på helt outforskad mark. Ingen har gjort det tidigare, därför kan vi bara se till den potential vi bedömer finns. Vi kan förhålla oss till att privatpersoner genererade 1.7 miljoner kronor till Fansens värvning på nio dagar. Det var över 5 000 Brynäsare som deltog i det.

Om vi leker med tanken att minst 5 000 Brynäsare går in som privatpartners, och att snittsumman landar i silversegmentet på 99 kronor, så genererar det i så fall sex miljoner kronor. Om året.

Det är upp till oss själva hur stort det kan bli. Blir det 5 000, 10 000 eller rentav 50 000 på en viss summa så kan alla göra matematiken själva. Potentialen är enorm.

För första gången i föreningens historia har vi ett sätt att ta tillvara ekonomiskt på det stora supporterkollektivet som finns i Sverige.

Vad ska pengarna gå till?

Det kommer gå till utvecklingen av hela föreningen. Precis som alla andra intäkter gör redan i dag. Sedan fördelas dessa proportionerligt i de verksamhetsområden där föreningen bedömer att de gör störst nytta. Är det till en värvning till herrtruppen – som vi vet påverkar föreningens ekonomi i alla led på både kort och lång sikt – så går det dit. Är det till en damvärvning likaså. Kan vi investera en krona i en utveckling på En bra start som sedan ger två kronor tillbaka i ökat värde för partners så är det också självklart.

Det kan vara att utveckla någonting i arenan som förhöjer upplevelsen för publiken. Det i sin tur kanske leder till ett ökat snitt om 100 personer och då har den investeringen säkert gett tio gånger pengarna tillbaka.

Sammanfattningsvis kommer de gå till att investera i de verksamhetsområdena som tar oss närmre — och förhoppningsvis gör att vi överträffar — föreningens målsättningar.

Hur kommer den exklusiva kommunikationen att fungera?

Dels kommer det bli så kallat exklusivt ”content” (innehåll) på brynas.se. Det kommer ta form genom prenumerationsskyddade artiklar, videos och liknande. Dels kommer vi också skapa exklusiva sms- och mailgrupper där vi kommer kommunicera med dig som privatpartner.

De digitala träffarna med klubbdirektör och sportchefer kommer ske via verktyg som exempelvis Zoom. Precis som vi gjorde på årsmötet. Det gör vi så att du kan ha ett ”direkt” deltagande med både mikrofon, kamera och chattfunktion i stället för att vara en passiv åskådare via andra indirekta mötesverktyg.

Utlottningar av giveaways kommer meddelas via mail och framtida erbjudanden från partners kommer att publiceras under ”mina sidor” på brynas.se.