• Huvudsponsorer

Lovande start för seriekortsförsäljningen — redan fler nya nyckelspelare än förra året

14 juni 2019 12:38
Brynäs

Här är den positiva starten för försäljningen av seriekorten till kommande säsong.

Efter bara två veckors försäljning har vi redan passerat fjolårets siffror för nya seriekortsinnehavare.

— Det känns otroligt glädjande att många nya vill vara med på resan vi startar, säger klubbdirektör Michael Campese.


Sportsligt blev fjolårssäsongen i SHL en missräkning.

Men trots det är intresset lovande kring klubben inför nästa säsong.

Efter bara två veckors försäljning har Brynäs IF redan sålt fler nya seriekort än vad föreningen gjorde inför säsongen 2018/19. Dessutom är prognosen för de som väljer att förlänga sina befintliga seriekort positiv.

— De sportsliga resultaten reflekteras i mycket av det vi gör, därför känns det otroligt glädjande att vi efter bara två veckors seriekortsförsäljning kan se att antalet nya som vill vara med redan nu är fler än under hela säljperioden föregående säsong. Vi har försökt kommunicera tydligt att vi bygger om i föreningen med en treårsplan och nya strategier mot framtiden. Förhoppningsvis är det här ett positivt tecken på att vi når ut med budskapet och att många är beredda att ge Brynäs IF en ny chans, säger klubbdirektören Michael Campese.

Inför säsongen 2019/20 har vi valt att göra om upplägget kring seriekorten för ett mer individualiserat koncept där förhoppningen är att fler ska hitta ett erbjudande som passar just dem.

— Det är likadant där. Förhoppningsvis är de här siffrorna ett tecken på att det behövdes en större dynamik i priserbjudandet - och att fler känner att det nu finns ett alternativ som passar just dem, säger Campese.

Säsongens seriekort släpptes sista maj. Johan Larsson är ansvarig för biljettförsäljningen i föreningen - och säger följande:

— Förra året släppte vi seriekorten en månad tidigare än vad vi gjorde i år. Jag tycker det är helt fantastiskt att vi nått de här siffrorna med tanke på att vi har haft en månads mindre tid för försäljning och med tanke på det sportsliga året som vi har bakom oss.

— Det absolut bästa med hockeyn är inramningen som kan skapas på läktaren, och vi försöker göra allt i vår makt att starta en positiv utvecklingskurva för hur det ser ut hos oss i Gavlerinken. Där är seriekortsinnehavarna våra nyckelspelare och ju fler nya vi blir tillsammans med att befintliga förlänger - desto bättre kommer fundamentet för inramningen att vara.

Den nya prisbilden för seriekort kommer också speglas i en ny prisbild för lösbiljetter.

— Precis som för seriekortsinnehavare vill vi att alla Brynäsare ska ha möjlighet att kunna se sitt lag på plats - och det ska genomsyra lösbiljetterna också. Vi har utgått från den kundundersökning vi gjorde i våras och byggt utifrån de svar vi fick där. Att vi individualiserar kring biljetterna kommer att synas när vi släpper lösbiljetterna i höst, säger han.

Brynäs har valt att lansera korten med kampanjen #JagÄrNyckelspelare.

— Vi har ställt oss frågan vad som är essensen i vad det innebär att vara seriekortsinnehavare. Någonstans landar det i ett supporterskap som betyder att du blir en nyckelspelare för föreningen genom att alltid vara på plats och bidra till inramningen i arenan – och genom att investera i din klubb över hela säsongen, säger Brynäs IF:s kommunikationschef Kevin Johansson.

Och fortsätter:

— I utvecklingen av den här kampanjen har det också varit direkt avgörande att vi fört en dialog med supportrar som är aktiva i att bidra till läktarkulturen i Gavlerinken. Som tyckt till och varit med och formulerat budskapet. Det gör att det för mig känns mer genuint och jag hoppas att den känslan spridit sig ut till alla Brynäsare.

Det här är också första gången som Brynäs valt att separera seriekorten för SHL och SDHL. Till skillnad från det tidigare upplägget där seriekortsinnehavare har fått inträde till SDHL ”på köpet”.

Seriekorten för SDHL släpps snart till försäljning.

— Tiden är inne när vi slutar devalvera värdet på våra dammatcher genom att lite slentrianmässigt låta de följa med på köpet i ett SHL-paket. Brynäs som förening har fattat beslut att arbeta för jämställdhet inom ishockeyn och det här är en konkret aktion inom den resan, säger Kevin Johansson.

— Vi ser exempel över Europa hur damidrotten börjar generera mer publik. Inte minst nu under pågående fotbolls-VM. Flera europeiska storklubbar i fotbollen har exempel där de fyller sina arenor med klart större kapaciteter än Gavlerinken. Det kanske kan låta naivt att vi ska lyckas gå samma väg redan nästa säsong eller den efter det, men vi vill inte vara en klubb som tänker att saker är omöjliga. Vi vill vara en klubb som är med och utvecklar damhockeyn även publikt och då är det hög tid att ta första spadtaget för framtiden nu.

— Tittar vi på vårt lag till kommande säsong med stjärnor som exempelvis Lara Stalder, Michela Cava, och Maja Nylén Persson så har vi absoluta toppspelare i Europa som står för en hockey som är spetsig nog att bära sina egna seriekort.

Läs mer om vårt nya seriekortsupplägg — och säkra dina biljetter — genom att klicka här!