Brynäs IF kan idag stolt presentera den nya matchdräkten för säsongen. Dräkten som är helt reklamfri kommer att bäras av både föreningens herrlag och damlag. Utöver det självklara klubbemblemet och det klassiska Brynäsoket kommer endast föreningens nya verksamhet, En bra start, och UNICEF att finnas på dräkten.
– Det känns fantastiskt bra att vi nu äntligen kan offentliggöra att matchdräkten blir reklamfri. Dräkten är en markering för det nya Brynäs som växer fram, och den utvecklingsresa som vi påbörjat tillsammans med UNICEF, våra partners, medarbetare, spelare, medlemmar och fans, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör och marknadschef i Brynäs IF.
Den reklamfria matchdräkten blir en symbol för alla barns rättigheter, och det arbete som Brynäs IF kommer att göra tillsammans med UNICEF. Arbetet kommer att bedrivas regionalt genom En bra start, nationellt via klubbens bortamatcher, och globalt via UNICEF.
– Brynäs hjärta klappar för barnen, och därför vill vi bidra till att stärka deras rättigheter samt ge stöd till de som behöver. Vi tror och hoppas att dräkten skapar en signal som kan öka uppmärksamheten för barns rättigheter, och bidra till att fler engagerar sig i det arbetet, säger Johan Cahling.
– Det känns väldigt bra att vi nu får en ren och riktigt snygg tröja, säger Niclas Andersén, lagkapten i Brynäs IF. Vår tröja har alltid varit snygg, men nu blir den ännu snyggare. Det känns också väldigt bra att ha UNICEF på vår nya matchdräkt eftersom UNICEF är en världsorganisation som står för en bra sak. Det tror jag också att alla företag som tidigare varit på dräkten kan hålla med om.
Den nya matchtröjan kommer också att finnas till försäljning som replica i Brynässhopen, och för varje såld tröja går 10 % av intäkterna till UNICEF:s arbete för alla barns rättigheter.
– Vi hoppas och tror att replica-tröjan blir en riktig storsäljare, och att den kommer att bäras av stolta Brynäsare världen över, säger Johan Cahling.