Monitor ERP System skjuter in sjusiffrigt belopp till Fansens värvning: ”Vill se ett bättre Brynäs IF”
Publicerad: 2020-07-10
Herr
De är en av Brynäs IF:s största partners – och har imponerats av supportrarnas tryck i insamlingen. Nu skjuter Monitor ERP System till ett sjusiffrigt belopp till Fansens värvning. — Precis som supportrarna vill jag och vi se ett bättre Brynäs IF på isen i SHL, säger ägaren Jörgen Persson.

Monitor ERP System har under en lång tid varit en stark företagspartner till Brynäs IF och därigenom en viktig pusselbit i att finansiera föreningens verksamhet.

2012 vann vi SM-guld tillsammans, när Monitors logo prydde Niklas Svedbergs och Johan ”Honken” Holmqvists benskydd.

Samtidigt som Brynäs IF sedan dess haft en stagnerande sportslig kurva i SHL har det Hudiksvallbaserade företaget haft en stark tillväxt och expanderat såväl i Sverige som internationellt.

Hösten 2019 resulterade det i att Monitor växlade upp sitt partnerskap till nästa nivå genom köpet av arenanamnsrättigheten de kommande fem åren. Brynäs IF:s största arenaavtal någonsin.

— Vi vill se minst ett SM-guld under här fem åren. Minst. Men gärna fler, sa ägaren och den hängivne Brynässupportern Jörgen Persson då.

Säsongen 2019/20 gav inte det önskade resultatet. Nu kraftsamlar Brynässupportrar landet över för att ge föreningen utökade möjligheter att tävla i toppen av SHL med hjälp av Patrik Berglund och Simon Bertilsson i laget.

I samband med det väljer Jörgen Persson och Monitor ERP System att kliva in och stötta kampanjen.

Det handlar om en betydande summa som adderas till Fansens värvning.

Beloppet är sjusiffrigt.

— Anledningen är enkel. Jag och vi vill precis som supportrarna se ett bättre Brynäs IF på isen i SHL. Förra säsongen var en besvikelse och vi behöver fler spetsspelare som kan avgöra matcher. Den chansen som dykt upp nu vill jag och vi på Monitor att Brynäs IF tar. Därför går vi in och bidrar till att kunna värva de här spelarna, säger Jörgen Persson.

Han är imponerad över kraften i insamlingen:

— Det är häftigt att se vilket tryck det blir och hur många Brynäsare som vill det här lika mycket som vi. Vi alla vill samma sak – att se Brynäs IF vinna igen. Det känns väldigt roligt att göra det här tillsammans med andra Brynäsfans.

Monitors ägare avslöjar också att föreningens långvarige partner är beredd att fortsätta öka värdet på sin investering i Brynäs IF. Om föreningen sköter sina kort rätt.

— Det stämmer, men exakt vad det innebär håller vi mellan oss och Brynäs. Jag kan dock säga så mycket som att det kräver betydligt bättre resultat i SHL, säger Jörgen Persson med ett leende.

Johan Cahling, Brynäs IF:s direktör för varumärke och strategiska partnerskap, ansvarar för föreningens huvud- och officiella partners samt partnerskapet med Monitor. Cahling förhandlade fram arenaavtalet och har också fört samtalen i samband med investeringen i Fansens värvning.

Han hyllar Jörgen Persson och Monitor:

— Att Jörgen och Monitor ger Brynäs IF förtroendet med ett sjusiffrigt belopp utöver det de redan investerat i arenaavtalet är fantastiskt. Vi ska komma ihåg att arenaavtalet är Brynäs största och bästa genom tiderna. Vi är oerhört stolta över vårt partnerskap med Monitor. Alla som känner Monitor, Jörgen och VD:n Morgan Persson vet att de är offensiva, mycket lönsamma och framgångsrika samtidigt som dom är mycket kostnadsmedvetna och alltid vill ha en tydlig och stark ROI (return of investment) på sina investeringar. Så även i det här fallet.

— Med de här pengarna kommer en ökad kravställning där vi blir ordentligt utmanade. Men det finns också fler möjliga uppsidor i vårt partnerskap om vi sköter våra kort rätt på isen. Man skulle kunna säga att det är en typisk Monitorlösning.

Cahling fortsätter att förmedla en bild av relationen mellan Brynäs IF och Monitor ERP System.

— En väldigt rolig aspekt att lyfta i sammanhanget är att relationen mellan föreningen och Monitor har en lång historia. Inte minst med guldet 2012, men även tidigare än så. Ägaren, Jörgen, har exempelvis en tavla med Monitors logga på Jacob Markströms benskydd på väggen på sitt kontor. Såväl Brynäs IF:s tidigare marknadschef Sven Engwall och nuvarande försäljningschef Peter Strömsten har över en lång tid byggt upp den här relationen, som under förra året ledde fram till att Monitor med arenanamnsavtalet tydligt deklarerade att dom ville ta position i den yttersta toppen av vår partnersstruktur och använda partnerskapet med Brynäs IF för att förstärka företagets position, affärsverksamhet och tillväxtresa i Sverige. Arenanamnsavtalet är ett stort och viktigt avtal för både oss och Monitor och visar vikten av att vårda relationer över tid.

Cahling utvecklar vidare:

— Häromveckan sammanfattade vi det första avtalsåret under ett möte på deras huvudkontor i Hudiksvall. Trots missat slutspel för herrlaget ansåg Monitor att värdet under det första avtalsåret ligger i linje med den investering som dom gjort. Det känns kul att konstatera att vi tydligt levererar riktigt bra affärs- och varumärkesvärden till varandra. Monitors etablering av nytt kontor i Gävle har också förstärkt partnerskapets positiva effekter.

— Dom som känner Jörgen Persson känner också till hans enorma hockeyintresse och hjärta för Brynäs IF. Jörgen var tydlig under vårt möte i Hudiksvall att han vill se fler spetsspelare och ett betydligt mer framgångsrikt Brynäs IF i SHL och på hemmaisen i Monitor ERP Arena. I det öppnade han samtidigt upp för att Monitor skulle kunna vara med och bidra ekonomiskt till starka profilvärvningar, om vi kunde hitta ett tillräckligt intressant affärsupplägg. Till föreningens stora glädje har vi lyckats med det. Nu ska vi göra allt vi kan för att öka värdet på de investeringar som Monitor gjort i arenanamnet och genom det här sjusiffriga värvningsbeloppet.

Brynäs IF:s verksamhet bygger på de intäkter som kommer från både företagspartners och privatpersoner. När båda delarna går samman som med Fansens värvning uppstår starka positiva värden.

— Jag hoppas att alla 500 000 Brynässympatisörer förstår vilken fantastisk arenanamnspartner Brynäs IF har fått in i Monitor. De är värda all kärlek och uppskattning som de kan få. Det är en fantastisk partner till Brynäs IF. När vi för samman våra supportrar tillsammans med våra offensiva partners på det här sättet så ser vi vad som kan hända. Efter succén de här första dagarna av insamlingen har fler av våra partners hört av sig och anmält intresse för att gå med de också. Min uppfattning är att vi tillsammans har något mäktigt på gång, säger Johan Cahling.

Status på insamlingen per torsdag 9 juli

Per torsdag den 9 juli är insamlingen nu uppe i 1 408 565 kronor exklusive Monitors sjusiffriga belopp.

Så här gör du för att bidra - insamlingen pågår till söndagen den 19 juli

Som privatperson

Donera valfritt belopp till bankgiro: 265-7559 och märk donationen med Fansens värvning

Swisha valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med Fansens värvning

Som företagare

Donera valfritt belopp till bankgiro: 265-7559 och märk donationen med Fansens värvning och ditt företagsnamn

Swisha valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med Fansens värvning och ditt företagsnamn

Eller kontakta någon av våra säljare direkt:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Kommunikationschef Kevin Johansson