BillerudKorsnäs och Brynäs förlänger avtalet om partnerskap med tre år
Publicerad: 2018-12-28
BillerudKorsnäs är överens med Brynäs om att fortsätta som officiell partner. Det nya avtalet sträcker sig över tre år. — Det är framför allt arbetet kring En bra start och hållbarhet som gör att vi vill fortsätta, säger Magnus Kangas, fabriksdirektör vid BillerudKorsnäs Gävle Bruk.

BillerudKorsnäs är en av Brynäs officiella partners och nu står det klart att parterna förlänger sitt samarbete med ett nytt treårsavtal. Partnerskapet rör hela Brynäs verksamhet — dam, herr, morgondagens Brynäsare, ungdom och En bra start.

— Vi vill ha en långsiktighet i det vi gör. En bra start har utvecklats till något bra för barn och unga och den utvecklingen vill vi fortsätta vara med på, säger Magnus Kangas.

Just Brynäs arbete med En bra start är nyckeln för samarbetet.

— Tidigare har vi haft en mer traditionell sponsring av elitidrott men numera har vi ett partnerskap med Brynäs på grund av En bra start och andra satsningar för en hållbar framtid, säger Kangas och fortsätter:

— Sen är det även bra att Brynäs tar ställning i olika hållbarhetsfrågor och att det finns en miljömedvetenhet i den verksamheten man bedriver. Det är viktigt att använda idrotten som en plattform för att utbilda och informera om bland annat klimatpåverkan, som man till exempel gjorde på Barnkonventionens dag under 2018.

Utan Brynäs hållbarhetsarbete hade samarbetet inte existerat.

— Vi vill stödja en verksamhet som bidrar till en hållbar utveckling. Speciellt bland barn och unga som är vår framtid, därför väljer vi att fortsätta vårt samarbete, säger Magnus Kangas.

För Brynäs finns det flera värden i det förlängda partnerskapet.

— Vi är så klart mycket glada att förlänga partnerskapet med BillerudKorsnäs. Att vi förlänger det här samarbetet visar att vi som förening valt helt rätt väg. Företag vill associeras med Brynäs och BillerudKorsnäs är en stor, strategisk och mycket viktig partner för oss i vår strävan att skapa vinnare på och vid sidan av isen, säger Johan Cahling, direktör för Hållbarhet och varumärkesutveckling i Brynäs.

— Alla starka varumärken går mot hållbarhet och jämställdhet och därmed också deras sponsring. Ambitionen med vårt hållbarhetsarbete är att generera större resurser till alla delar av föreningen. Vi vill visa att det går att öka intäkterna på alla nivåer i föreningen genom att arbeta på det här sättet.

Kommunikatör Martin Löf Nyqvist