Brynäs IF öppnar eget instagramkonto för En bra start
Publicerad: 2019-10-28
En bra start
Här är Brynäs IF:s senaste digitala nyhet. Den sociala verksamheten En bra start öppnar ett eget instagramkonto. — Det kommer förstärka våra möjligheter att berätta för alla Brynäsare om allt gott verksamheten gör, säger Kevin Johansson, kommunikationschef i Brynäs IF.

Brynäs IF har drivit En bra start som föreningens sociala hållbarhetsarbete sedan 2014.

Under de fem åren har nyheterna från verksamheten publicerats i föreningens huvudkanaler för sociala medier kompletterat av hemsidan enbrastart.brynas.se.

Nu blir vi mer flexibla.

— I linje med föreningens intensifierade hållbarhetsarbete har vi också initierat en uppgradering av kommunikationen. Vi tillsammans med de partners som finansierar En bra starts verksamhet har en ambition att berätta mer för alla Brynäsare och omvärlden om vad vi gör tillsammans, och vilka goda effekter det genererar. Därför har vi sökt ytterligare miljöer att berätta om vårt gemensamma arbete i – och vi ser en stor potential med ett eget instagramkonto för En bra start, säger Kevin Johansson.

## Följ oss på instagram genom denna länk ##

Brynäs IF kommer fortsatt berätta om föreningens hållbarhetsarbete i huvudkontona på sociala medier.

En bra starts instagramkonto blir en kompletterande kraft.

— Vi har en djup respekt och förståelse för att majoriteten av de som följer oss på exempelvis huvudkontot för instagram har sökt sig dit främst tack vare ishockeyn. Där vill vi fortsatt prioritera och ge utrymme för kommunikationen av föreningens sportsliga verksamhet, kryddat med de bästa och starkaste historierna och nyheterna från vårt hållbarhetsarbete. En bra starts eget instagramkonto kommer vara en plattform för att lyfta och ge plats för att följa den sociala verksamheten mer i vardagen. Följa vår personal vid våra skolbesök, spelarna när de hälsar på elever, klipp och content från när vi är på event – berättelser från våra partners och så vidare.

— Just instagram är också en plattform där många av de barn vi träffar i vardagen befinner sig, vilket gör att de förhoppningsvis kan känna en utökad tillhörighet till En bra start genom att följa oss där.

Brynäs IF och En bra start upplever ett ökat intresse för föreningens hållbarhetsarbete.

— Vi har en ambition att bli bättre på att berätta för alla Brynäsare vad vi gör även utanför isen. Vår vision lyder att skapa vinnare på och utanför isen, och det är vårt uppdrag gentemot alla medlemmar att kommunicera på ett sätt så att alla som vill ta del av informationen förstår vad vi gör och varför vi gör det. I led med att det sker upplever vi att fler diskuterar och engageras även av föreningens hållbarhetsarbete, vilket är oerhört glädjande och precis det vi och våra partners strävar mot, säger Kevin Johansson.

Har du ytterligare något att tillägga kring den här nyheten?

— Gå gärna in och följ En bra start på instagram!

Kommunikationschef Kevin Johansson