O'Learys ny Dam+ partner
Publicerad: 2018-10-31
Dam
Det Brynäs gör för Svensk damsatsning i hockey är en stor del av varför jag valde att styra över sponsringen till damerna.

Från och med säsongen 18/19 kliver O'Learys in som ny partner till konceptet Dam+.

Brynäs IF satsar tillsammans med partners på att utveckla flick- och damverksamheten. Genom partnerskapet Dam+ har företag möjlighet att gå in och specifikt stötta verksamheten kring damlaget.

-Det Brynäs gör för Svensk damsatsning i hockey är en stor del av varför jag valde att styra över sponsringen till damerna. Jag tror på Brynäs som förening och jag har fått äran att träffa vissa i damlaget och jag tycker att de är ett fantastiskt gäng. Jag vill att de ska ha samma förutsättningar som alla andra även om det kanske inte är självklart varje gång. Den mindre delen som visserligen min personliga del i det hela är mina barndomsminnen från Disney’s Mighty Ducks. I filmerna var det både killar och tjejer på isen tillsammans vilket jag då och nu tycker är häftigt. Kvack Kvack, säger Christian Cederferm på O'Learys.

Vilken är målsättningen med ditt partnerskap?

-Självklart vill vi synas med lokala idrottsföreningar. Det finns ett stort intresse för oss som erkänd sportbar i länet att synas i sportsliga sammanhang - men vi har varit med så pass länge att vi känner att det är dags att sluta göra som vi och alla andra alltid har gjort och börja titta på egna vägar framåt. Kan vi föra stafettpinnen vidare och få fler att börja stötta Brynäs damer och andra föreningar inom damidrotten så vill vi gärna fortsätta att göra det. Jag vill påstå att det är en stor del av vår målsättning med att få jobba ihop med Brynäs.

Brynäs IF skapade produkten Dam+ partner för att i samverkan med partners göra en långsiktig och hållbar satsning på att utveckla föreningens SDHL-verksamhet och för att möjliggöra Brynäs satsning på flickhockey i regionen.

Vill ditt företag vara med och vidareutveckla Brynäs damsatsning och flickverksamhet? Ta kontakt med marknadsavdelningen här!

Kommunikationschef Kevin Johansson