OBS - följande artikel kommer att uppdateras löpande.
De nya restriktionerna från regeringen innebär att vid tillställningar på 500 deltagare eller fler krävs vaccinationsbevis samt avstånd på 1 meter mellan sällskapen och max 8 personer per sällskap. Samtliga besökare ska dessutom vara sittande på angiven sittplats. För att kunna genomföra arrangemangen har publikkapaciteten i samband med våra matcher dragits ner.
Detta har som följd att vi till matcher som påverkas av restriktionerna tvingats makulera samtliga lösbiljetter, "gratisbiljetter" samt seriekortsplatser och att dessa bokningar behöver göras om på nytt av dig som besökare.
Åtgärderna nedan gäller tills vidare.
Seriekortsinnehavare har förtur
Seriekortsinnehavare erbjuds förtur med begränsad svarstid på sig att boka plats. Det är inte garanterad att du som seriekortsinnehavare kommer få "din" plats men du kommer att få se matchen på plats. Biljettsystemet kommer att placera ut publik efter avståndsanpassad plan.
Information om detta kommer separat via e-post till samtliga seriekortsinnehavare. Är du seriekortsinnehavarare men inte har fått e-post? Kontakta då [email protected] så hjälper vi dig.
Efter att svarstiden till respektive match har gått ut så slöpps resterande platser till allmän försäljning.
Ståplats
För att förhålla oss till rådande restriktoner kan vi inte ha en ståplats, då arrangemangen kräver sittande besökare på angiven sittplats. Nu har vi dock öppnat upp sittplatser på ståplatsläktaren, vilket möjliggör ytterligare ett hundratal besökare i samband med våra matcher.
Återstående biljetter
Om det återstår biljetter efter att säsongskorten plockat sina platser kommer dessa att öppnas till allmän försäljning.
Lösbiljetter
Du som sedan tidigare har köpt lösbiljetter har tre alternativ:
• Efterskänka biljetten för att stötta Brynäs ekonomiskt.
• Omvandla ditt köp till ett värdebevis.
• Återbetalning.
Återbetalning
Alla köp som gjorts via biljettsystemet Tickster kommer att återbetalas via Tickster. Köp som gjorts med hjälp av Brynäspersonal behöver hanteras manuellt. Återbetalning kommer tills vidare att hanteras match för match och i samband med att respektive match skulle ha spelats kommer du som biljettköpare att få ett mejl med information om hur du ska gå vidare med alternativen ovan. Om du väljer återbetalning kommer dina pengar sedan inom ett par bankdagar. Vi vill förtydliga att om du önskar återbetalning så kommer du självklart att få dina pengar tillbaka, det finns alltså ingen risk för att de "brinner inne".
Restaurangen har begränsat antal platser på grund av krav på minst en meters avstånd mellan sällskap. Varje sällskap får vara max åtta personer. Skybar räknas i detta fall inte som en del av restaurangen utan går under kategorin "Biljetter" ovan, då vi på grund av restriktionerna valt att inte servera mat eller dryck i Skybar under match.
Loge
Logeinnehavare kontaktas separat med information. Det får som mest vara åtta personer i varje loge.
Återbetalning
Alla köp som gjorts via biljettsystemet Tickster kommer att återbetalas via Tickster. Köp som gjorts med hjälp av Brynäspersonal behöver hanteras manuellt. Återbetalning kommer tills vidare att hanteras match för match och i samband med att respektive match skulle ha spelats kommer du som biljettköpare att få ett mejl med information om hur du ska gå vidare med alternativen ovan. Om du väljer återbetalning kommer dina pengar sedan inom ett par bankdagar. Vi vill förtydliga att om du önskar återbetalning så kommer du självklart att få dina pengar tillbaka, det finns alltså ingen risk för att de "brinner inne".
Vaccinationsbevis
Det är fortsatt krav på att visa upp vaccinationsbevis för alla personer över 18 år.
Vädjan
Vi gör allt vi kan för att genomföra så bra arrangemang som möjligt. Det här en situation som kom med kort varsel och med kort om tid behöver vi fatta snabba beslut där vi inte kommer att kunna gå alla till mötes. Vi gör så gott vi kan för att anpassa vår verksamhet efter de nya restriktionerna och för att svara på era frågor så snabbt som möjligt.
Läs mer
Här kan du läsa mer om restriktionerna från Folkhälsomyndigheten.
Varför får inte medlemmar och privatpartners förtur?
Med två dagars varsel hade vi ont om tid att förändra evenemanget. Vi har full förståelse för att alla inte är nöjda med upplägget men försöker göra det så bra som möjligt för så många som möjligt. Efter att restriktionerna trädde i kraft har det varit väldigt tätt mellan matcherna vilket gjort det problematiskt att göra om upplägget och vi har kopplat till biljettköpen valt att använda samma upplägg fram till och med matcherna 15 januari.
Restriktionerna som nu råder sträcker sig till 16 januari och när vi vet mer om vad som händer därefter kommer vi återigen se över upplägget. Vi beklagar att vi inte kan ge ytterligare förtur i nuläget.
Varför tar ni inte in fler åskådare?
När de nya restriktionerna trädde i kraft 23 december hade vi två dagar på oss att göra om våra evenemang. Dessutom över julhelgen. Vi har valt att förhålla oss efter de riktlinjer och restriktioner såsom vi har tolkat dem och hellre tagit det säkra före det osäkra. Vårt mål i detta fall har alltså varit att arrangera säkra evenemang för våra besökare, inte att maximera antalet åskådare.
Vi beslutade tidigt att ha samma upplägg på båda våra mellandagsmatcher men att framåt se över kontinuerligt hur vi kan göra det bättre för våra besökare. Till matchen 6 januari hade vi till exempel gjort en sittplatssektion av ståplatsläktaren och öppnat upp ytterligare platser i restaurangen. Upplägget vi har just nu gäller tills vidare men vi kommer att utvärdera det framåt och kommer att uppdatera i våra kanaler när vi gör förändringar.
Varför kan inte alla biljetter bokas?
Med de krav som finns på en meters avstånd mellan varje sällskap så kommer platser att falla bort efterhand som platser bokas upp. Vår publikkapacitet förändras därmed utifrån hur våra besökare väljer att boka sina platser.
Varför är det krångligt att köpa och att få biljetter återbetalda?
Då vi måste hantera detta match för match med ett tätt spelschema har vi i nuläget inte kunnat möjliggöra biljettköp mer än till närmaste match. Detsamma gäller kring återbetalning av biljetter och vi informerar löpande via mejl, på vår hemsida och i våra sociala medier om när du kan få din biljett återbetald samt när vi öppnar biljettförsäljningen till matcherna. Vi ber er ha överseende och vara tålmodiga med detta.
Varför svarar ni inte bättre på mejl och i telefonen?
Med kort om tid har vi behövt förändra upplägget kring våra matcher och på bara några dagar har vi behövt nå ut till tusentals biljettköpare med det tråkiga beskedet att deras biljett inte längre gäller. Vi försöker vara så tydliga som möjligt i hur man ska gå tillväga för att få sina biljetter återbetalda och hitta nya biljetter men trots det är det många som hör av sig med frågor, vilket vi har full förståelse för.
Bara till annandagsmatchen hade vi över 5 000 biljetter sålda och till den senaste tidens matcher har vi behövt makulera över 10 000 biljetter. Ponera att vi inte når 10 procent av dessa via mejl, sociala medier eller vår hemsida så är det ändå 1 000 enskilda personer som hör av sig till oss via mejl och telefon. Eftersom denna situation uppstod utan att vi kunde förbereda oss på det har vår kundtjänst varit hårt belastad och vi gör vad vi kan för att svara så fort som möjligt.
Vi beklagar att svarstiden är längre än vanligt och har sett över våra rutiner för att förbättra detta.