Brynäs IF lanserar digitala matchvärdskap
Publicerad: 2020-09-22
Brynäs
Utvecklingen av nya tjänster till våra företagspartners fortsätter. Nästa som aktiveras: Digitala matchvärdskap – som snart börjar synas i våra digitala miljöer. — Vi behöver skapa starka värden för våra partners så att de fortsätter stå kvar med oss, säger Brynäs IF:s försäljningschef Peter Strömsten.

Som föreningen berättade under förra veckan har organisationen arbetat fram en åtgärdsplan för att hantera konsekvenserna av covid-19 så väl det är möjligt.

Den åtgärdsplanen är nu i fasen där den implementeras och kommer fortsatt kommuniceras i takt med att processen fortskrider.

En av nyheterna, som har premiär under SHL-premiären på torsdag, är digitala matchvärdskap.

Brynäs IF har tillsammans med föreningens partners genomfört fysiska matchvärdskap i arenan sedan årtionden tillbaka. I den digitalisering som nu sker både globalt och i Sverige breddar vi vårt erbjudande för att möta efterfrågan även på digitala sponsorvärden.

— Våra fantastiska partners står för en stor del av Brynäs IF:s intäkter och är en av pelarna som ger oss möjlighet att bedriva den verksamhet vi gör i dag. De gör ständigt bra saker för oss, och vi behöver i gengäld göra bra saker för dem. De digitala matchvärdskapen ger våra partners en kraftfull möjlighet att få starka värden tillbaka av föreningen även när det inte kan vara publik i arenan, säger Peter Strömsten.

De digitala matchvärdskapen innebär att en av våra partners kommer vara en del av varje ”gameday”-dygn. Kommunikationen kommer ske i våra digitala miljöer: På brynas.se och i våra sociala medier.

Föreningens första, historiska, digitala matchvärd är med oss under SHL-premiären hemma mot IK Oskarshamn på torsdag.

— Varje gång en partner tecknar ett digitalt matchvärdskap är det en positiv pusselbit i arbetet att hantera konsekvenserna av covid-19. Samtidigt handlar ett partnerskap om att skapa en win-win för båda parter, annars landar det i ren bidragsverksamhet. Därför ska även vi, med vår kraft, hjälpa den digitala matchvärden med sin verksamhet.

Tror du att upplevelsen för alla supportrar som följer våra matchdagar i digitala miljöer kan påverkas negativt av närvaron från en digital matchvärd?

— Jag både tror och hoppas att det blir tvärtom. Jag har aldrig upplevt någon som tyckt att de fysiska matchvärdskapen i arenan påverkat upplevelsen negativt — och genom exempelvis den här kommunikationen hoppas vi skapa samma känsla även digitalt. Förhoppningsvis kan alla Brynäsare känna: ”Lysande att Företag X går in som digital matchvärd i dag – då betyder det att de har ett välmående samarbete med Brynäs IF som gynnar både föreningen och partnern”. För det är precis så det är.

Teckna digitalt matchvärdskap

Vill du som företag veta mer om digitala matchvärdskap? Kontakta våra säljare enligt nedan.

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Kommunikationschef Kevin Johansson