Bilbolaget står kvar med Brynäs IF trots covid-19 – förlänger sitt partnerskap och skriver miljonavtal
Publicerad: 2020-09-22
Brynäs
Ett viktigt och glädjande besked. Bilbolaget Gävleborg förlänger sitt partnerskap med Brynäs IF och En bra start – och står kvar med föreningen trots coronapandemin och tufft läge i bilbranschen. Bilbolaget och Volvo blir fortsättningsvis också officiell bilpartner och officiell bil till Brynäs IF och En bra start.

— Vi fortsätter med Brynäs IF och En bra start trots tuffa, annorlunda och osäkra tider. Vi har något riktigt bra "på G" tillsammans med Brynäs IF och En bra start och ska nu bygga vidare på det, säger Robert Lipskog, vd på Bilbolaget Gävleborg.

2016 klev Bilbolaget Gävleborg upp som huvudpartner till Brynäs IF och En bra start. I samband med att nuvarande avtal gick ut slog coronapandemin till med full kraft.

Trots det har föreningen och Bilbolaget Gävleborg den stora glädjen att kunna presentera en förlängning av partnerskapet och ett fortsatt samarbete där Bilbolaget väljer att stå kvar med Brynäs IF och En bra start.

— Vi har påbörjat en långsiktig resa med Brynäs IF och En bra start där vi tillsammans har som mål att ge fler barn en bra start i sina liv och samtidigt skapa starka varumärkes- och affärsvärden för varandra. Framför allt attraheras vi av Brynäs IF:s offensiva och målmedvetna arbete vid sidan av isen med En bra start, Den rena dräkten samt Erika Grahms positiva och framgångsrika arbete med flick- och damverksamheten. Det är härligt att se hur vi tillsammans kan göra skillnad och också på flera sätt vara en förebild i Sverige. Jag gillar när man vågar utmana sig själv och andra och åstadkomma stark utveckling. Det attraherar, och gör att vi vill fortsätta att investera i och vara partner till Brynäs IF och En bra start, säger Lipskog.

Lipskog fortsätter också med att kommentera Brynäs IF:s katalysator, SHL-laget.

— När det gäller den sportsliga delen är vi allt annat än nöjda men väljer att stå kvar även när konjunkturen viker. Det kommer vara tufft och utmanande men vi vill gärna vara med när det vänder. Brynäs är en viktig kraft i vår region, det är dags att börja vinna igen med herrlaget och med det som bas skapa mer framgångar för regionen. Så, vi är tydliga med Brynäs IF att vi nu har stort fokus på att Brynäs IF också blir ett konsekvent topplag i SHL. Det är viktigt för oss och vårt partnerskap för att få ut största möjliga värde.

Kommentarer från Johan Cahling, direktör för hållbarhet och varumärkesutveckling samt ansvarig för strategiska partnerskap i Brynäs IF:

— Det är en tuff och utmanande tid för både Brynäs IF och Bilbolaget. Därför är vi extra tacksamma att vi nu nått fram till en stor och för oss båda viktig förlängning. Vi har stor respekt för Bilbolagets beslut som tas i en utmanande tid för bilbranschen och vi ska nu göra allt vi kan för att leverera ett högt värde tillbaka. För oss är också avtalet viktigt då Bilbolaget och Volvo sedan ett par år tillbaka är en strategisk viktig partner för att förstärka varumärket Brynäs IF och åstadkomma nytta för fler barn i vår region.

I avtalet ingår tre tydliga delar.

Bilbolaget blir officiell partner till Brynäs IF och En bra start.

Dom kommer fortsättningsvis att ha en loge i Monitor ERP Arena.

Dessutom kommer Bilbolaget och Volvo även fortsättningsvis att vara officiell bilpartner och bil till Brynäs IF och En bra start.

I avtalet har Bilbolaget också villkorat in att dom vill förstärka upplevelsen för Brynäs IF:s supportrar genom att vara med och finansiera attraktiva erbjudanden och roliga aktiviteter som förhöjer upplevelsen att vara supporter till Brynäs IF. Och det sistnämnda startar dom upp med direkt.

— Vi har läst på sociala medier att många fans vill köpa den uppdaterade rena tröjan, och då den officiella riktiga matchtröjan. Därför kommer vi att starta en tävling idag där Brynäsfansen får möjlighet att tävla om tre originalmatchtröjor av den uppdaterade tröjan, säger Lipskog.*

Gällande Bilbolagets kritik gentemot Brynäs resultat i SHL konstaterar Cahling:

— Bilbolaget och Robert Lipskog är som många andra företag och supportrar. Dom vill se ett betydligt bättre Brynäs på isen i SHL. Det har de varit mycket tydliga med. Det är upp till oss alla att förbättra leveransen där, så är det bara. Alla i Brynäs IF:s organisation är medvetna om det och det arbetas för fullt med att åstadkomma långsiktig framgång och SM-guld de kommande åren. Samtidigt är det viktigt att vi alla inser att Brynäs IF idag inte står och faller med resultaten på isen i SHL när det gäller våra största partnerskap. Ett tydligt bevis på det är att alla våra största partners fortsätter med Brynäs IF trots att det just nu är både utmanande och tuffa tider. Men, när vi får till konsekventa topplaceringar även i SHL och går långt i slutspel kommer vi att kunna generera ännu starkare värden till våra partners och supportrar. Alla vet och förstår det inom Brynäs IF.

*Kolla in Brynäs IF:s konton på Twitter, Instagram och Facebook för att få chansen att vinna en officiell matchtröja.

Kommunikatör Martin Löf Nyqvist