Ny försäljningschef och ny kommunikationschef till Brynäs IF

Publicerad:

Brynäs

Från och med den 1 mars 2017 tillträder en ny försäljningschef och en ny kommunikationschef för Brynäs IF.

Från och med den 1:a mars anställs Kari Litmanen som försäljningschef för Brynäs IF. Litmanen har arbetat för föreningen i tre år med försäljning mot den privata marknaden och det senaste året även vikarierat som försäljningschef för publik marknad. Den nya rollen som försäljningschef innebär övergripande ansvar för hela föreningens försäljning, såväl mot partners som mot publik.

-Jättekul att jag får förtroendet att ta nästa steg inom organisationen. Jag är en person som drivs av försäljning och måluppfyllnad och jag hoppas att vi kan fortsätta att utvecklas och hitta nya intäktsmöjligheter. Jag ser fram emot att leda Brynäs försäljningsavdelning och att fortsätta bygga relationer med alla Brynäsare, såväl partners som publik.

Litmanen är utbildad Sportmarknadsförare genom utbildningen Caddie Sports & Business i Helsingborg och har tidigare arbetat inom bland annat försäljning och evenemang.

Föreningen presenterar även Elin Levin som ny kommunikationschef för Brynäs IF. Levin har arbetat för Brynäs IF sedan 2010, bland annat som ansvarig för souvenirverksamheten och sedan som försäljningschef för publik marknad. Levin är utbildad civilekonom och har en tvärvetenskaplig magisterexamen inom service management från Lunds Universitet.

-Det är med stor energi och målmedvetenhet som jag tar mig an mina nya arbetsuppgifter. Det ska bli fantastiskt kul att få leda kommunikationsarbetet för hela föreningen, jag ser fram mot att få bidra med mina tidigare erfarenheter, kundrelationer och med nya idéer fortsätta stärka Brynäs IF som varumärke, säger Elin Levin.

Levin kommer att hålla i den övergripande kommunikationsstrategin och leda det dagliga arbetet inom föreningens marknadsföring, PR och kommunikation.

Den tidigare kommunikationschefen Catarina Carlsson gav i januari beskedet att hon väljer att avsluta sin tjänst, för att efter tio år hos Brynäs IF gå vidare mot nya utmaningar.

-Jag har haft en väldigt bra tid i Brynäs IF där jag fått vara med och bygga samt utveckla strukturer runt kommunikationen i föreningen, säger Catarina Carlsson. Nu är det dags för mig att gå vidare till nya utmaningar, men Brynäs IF har för alltid en stor plats i mitt hjärta. Jag kommer att följa den fortsatta utvecklingen med nyfikenhet, stolthet och glädje säger Catarina Carlsson.

Brynäs IF klubbdirektör Johan Stark säger så här om förändringarna i organisationen:

-Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår organisation och skapa de förutsättningar Brynäs IF behöver för att bryta ny mark. Vi har en stor verksamhet och behovet att kommunicera den till våra fans och omvärld ökar. På marknadssidan ser vi en stor möjlighet i segmentet digitala affärer och där ska vi utvecklas. Kari och Elin är två vassa och hungriga personer som brinner för att utveckla Brynäs IF. Jag är mycket nöjd med hur vår organisation börjar ta form. Målet är att vara bäst i Sverige, på och vid sidan av isen och vi har jobb kvar att göra! Jag vill också passa på att tacka Catarina Carlsson som gett 10 år till Brynäs IF. Catarina skapade den grundstruktur runt kommunikation som idag finns i Brynäs IF. En bas som vi nu ska bygga vidare på. Vi önskar Catarina lycka till med framtida utmaningar säger Johan Stark.

Brynäs IF