Larbron AB förstärker Fansens värvning med ytterligare en kvarts miljon: ”En trigger”

Publicerad: 2020-07-11
Herr
Fansens värvning förstärks av ytterligare ett kraftfullt partnerbidrag. Nu utmanar Larbron AB:s ägare Björn Rönnqvist fler företagare att ansluta sig till alla privatpersoner som investerat. — Det vore roligt om fler väljer att gå med, säger han.

Supporterengagemanget från privatpersoner har inspirerat flera partners till Brynäs IF.

Nu kan vi med stor glädje presentera nästa kraftfulla bidrag till ambitionen att värva Patrik Berglund och Simon Bertilsson.

Larbron AB går in med en kvarts miljon kronor.

— Att föreningen tagit initiativ till den här typen av affischrekryteringar tillsammans med det engagemang som följt från människor har gett råg i ryggen. Då känner jag att jag vill premiera initiativet och att det blir självklart att ställa upp, säger ägaren Björn Rönnqvist.

Rönnqvist har uppskattat det faktum att spelarna presenterats vid namn.

— Det här upplägget har naturligtvis varit en trigger i form av något väldigt konkret och spetsigt. Jag brukar säga att jag drar mig från att vara en tyckare i sportsliga frågor, det finns redan tillräckligt många i den skaran. Men med det sagt känns det här som när Gunderson kom tillbaka. Det är en typ av spelare som gör att fansen kan sträcka på sig, känna en positiv känsla och att det inte handlar om en utvecklingsspelare i år igen utan i det här fallet två affischnamn.

Nu hoppas Larbron AB-ägaren att fler företagare följer i supportrarnas fotspår och skapar en snöbollseffekt.

— Jag utmanar gärna fler att gå med. Därför var det roligt att se Monitor ERP:s bidrag i går. Jag imponeras verkligen av engagemanget i det här och storleken på var och ens bidrag är förstås väldigt relativt beroende på plånbok. Engagemanget från en vanlig lönetagare som går in med 300 kronor är lika mycket värt som en företagare som kan gå in med mer. Det är bredden och deltagandet i det som inspirerar. Därför hoppas jag att fler företagare också kan ansluta sig och kanske kunna dra in en, en och en halv miljon kronor till.

Björn Rönnqvist är född och uppvuxen i Gävle med en stark Brynäsbakgrund.

— Jag växte upp på Brynäs och hängde mycket på Brynäsvallen. När jag var tillräckligt gammal, åtta år där någonstans, spelade vi någon slags turnering på Gavlerinken där jag sedan blev utplockad att vara med i det som då hette Pojkar C. Från det spelade jag i Brynäs fram till junioråldern. Min pappa var också engagerad i föreningen som lagledare för 56-generationen som har en hel del gamla kända namn från den tiden. Även min morbror spelade i Brynäs IF.

— Senare i livet var det min gamla barndomskompis, dåvarande marknadschefen Sven Engwall, som återuppväckte min relation med föreningen. Av en tillfällighet byggde jag vid den tidpunkten hyresrätter i Gävle för egen förvaltning och kom då i kontakt med klubben igen via en annan sponsor. Sedan dess har jag haft en dialog med flera personer i föreningen och erbjudit min hjälp i de frågor där jag kan bidra. Mycket kopplat till investeringar och entreprenörskap som är mycket av min bakgrund.

Björn Rönnqvist avslutar:

— Som tidigare ungdomsspelare som växte upp med klubben och gammal Gävlebo som investerar i staden tycker jag att det är viktigt att klubben lever, mår bra och har en ledande position. Därför kändes det här som ett roligt initiativ att investera i. Nu ser vi till att nå målsättningen tillsammans!

Så här gör du för att bidra - insamlingen pågår till senast söndagen den 19 juli

Som företagare

Donera valfritt belopp till bankgiro: 265-7559 och märk donationen med Fansens värvning och ditt företagsnamn

Swisha valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med Fansens värvning och ditt företagsnamn

Eller kontakta någon av våra säljare direkt:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Som privatperson

Donera valfritt belopp till bankgiro: 265-7559 och märk donationen med Fansens värvning

Swisha valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med Fansens värvning

Kommunikationschef Kevin Johansson
Huvudpartners
Officiella Partners
Officiell Drivmedelspartner
Officiell Restaurangleverantör
Officiell Design- och fastighetspartner
Officiell Merchandiseleverantör
Guldklubben