Brynäs IF har under ett par månader arbetat fram ett nytt affärskoncept: En bra affär.
Det handlar om ett affärsnätverk med en tydlig strategi – att få företagen som är med att göra affärer med varandra.
Första träffen hölls under fredagen den 12 oktober.
Det blev succé.
-Vi var 77 personer på plats där Mats Bengtsson, som är Brynäs externa projektledare i affärsnätverket, höll en dragning om hur affärsdagarna och -luncherna ska se ut. Vi hade en intresserad publik, säger Kalle Norling, som är key account manager för konceptet inom Brynäs marknads organisation.
I videon ovan får du följa med från premiärdagen på nära håll.
Du ser upplägg och miljö för affärslunchen – och möter också företagarna som berättar om sina upplevelser av konceptet.
Här är några av rösterna från fredagen.
Mats Kempe, Furuvik.
-För oss är det jätteviktigt att vara där både våra gäster och kunder är. Det har varit fantastiskt att träffa både nya och kända ansikten.
Daniel Kraft, Bilbolaget.
-Jag tycker det är bra att själva nätverket som sådant bygger på att prata om affärer, för det kan jag sakna i vissa nätverk där det blir mer av bara relationer och inte lika spetsigt.
Frida Hurtig, One Partner Group
-Jag tycker att det här känns som ett superbra koncept. Jag har märkt skillnad att det verkligen varit fokus på affären här i dag. Tack vare det har det varit självklart för oss att gå med.
Roger Belin, Gävle Energi
-Jättekul med ett nytt koncept som bygger på affärer och att Brynäs ser möjligheten att skapa business tillsammans med sina partners. Jag har faktiskt bokat två möten redan i dag. Nätverkandet har fått en till dimension som bygger på mer affärsmässiga relationer.
Så, vad är nästa aktivitet inom affärsnätverket?
-Nästa träff är en affärsdag den 7 november, säger Kalle Norling.
Vill du bli en del av En bra affär? Kontakta din säljare på Brynäs marknad eller maila [email protected]. Vi ses!