Söndag Sön 30 Oktober Okt
Torsdag Tor 3 November Nov
Lördag Lör 5 November Nov
Söndag Sön 6 November Nov
Onsdag Ons 16 November Nov
Fredag Fre 18 November Nov
Lördag Lör 19 November Nov
Torsdag Tor 24 November Nov
Lördag Lör 26 November Nov
Tisdag Tis 29 November Nov
Onsdag Ons 30 November Nov
Torsdag Tor 1 December Dec
Idag 2 December Dec
Lördag Lör 3 December Dec
Torsdag Tor 8 December Dec
Lördag Lör 10 December Dec
Söndag Sön 11 December Dec
Tisdag Tis 20 December Dec
Måndag Mån 26 December Dec
Tisdag Tis 27 December Dec
Onsdag Ons 28 December Dec
Fredag Fre 30 December Dec
Tisdag Tis 3 Januari Jan
Torsdag Tor 5 Januari Jan
Lördag Lör 7 Januari Jan
Torsdag Tor 12 Januari Jan

Brynäs IF förstärker kommunikationsavdelningen: ”En efterlängtad satsning”

23 september 2022 07:30
Monitor ERP Arena, Brynäs IF, kommunikationsavdelning, förstärker
Brynäs

Under vintern kommer du att se och höra mer från Brynäs IF.

Vi förstärker kommunikationsavdelningen med två heltidstjänster.

– Det ska bli fantastiskt att kunna bjuda in alla brynäsare till en större närhet och gemenskap i föreningen, säger Martin Löf Nyqvist, kommunikationschef.


Supportrar, partners, press och media, medlemmar och många fler.

Det är flera olika grupper som intresserar sig för vad som händer i och runt Brynäs IF.

Framöver hoppas vi kunna skapa en ökad närvaro och därigenom ett större engagemang och känsla av gemenskap med föreningen.

För nu förstärker vi föreningens kommunikationsavdelning med två heltidstjänster. Båda tillträder under hösten. Dessutom har kommunikationschef Martin Löf Nyqvist under september kommit tillbaka från föräldraledighet.

– Vi har som ambition att få alla som engagerar sig runt klubben att känna närhet till föreningen så det här är en efterlängtad satsning. Vi vet om det ofantliga intresse som finns kring Brynäs och vi är självkritiska kring hur vår kommunikation har fungerat. Genom dessa rekryteringar har vi stora förhoppningar om att kunna möta våra egna och andras högt ställda krav på Brynäs kommunikation, säger Löf Nyqvist.

En av tjänsterna kommer att vara riktad mot att arbeta med hållbarhet samt våra kommersiella delar och den andra tjänsten kommer framför allt att bevaka sporten. Förhoppningen är att skapa en ökad kundnöjdhet bland våra partners och att kunna ge våra supportrar och andra intressenter en större insyn i Brynäs.

Johan Hallman är den som kommer att fylla rollen som arbetar med främst de kommersiella delarna samt En bra start. Men han kommer även att röra sig runt våra spelare och ledare i olika sammanhang. Hallman har större delen av sin yrkeshistorik inom tv-branschen där han bland annat jobbat med produktioner som Idrottsgalan, Halv åtta hos mig och Idol.

– Det ska bli väldigt roligt att få jobba i en så populär och engagerande organisation som Brynäs IF och En bra start. Med min bakgrund som fotograf och att ha jobbat med några av Sveriges absolut största produktionsbolag så ser jag fram emot att vara med och utveckla klubbens kommunikation. Jag är väldigt glad över att få det här förtroendet, säger Hallman.

Från lokaltidningarna Arbetarbladet och Gefle Dagblads redaktion ansluter Karin Johansson i den roll som kommer att jobba närmast sporten. Hon har under flera år arbetat som sportreporter där hon nära följt Brynäs i sin yrkesroll. Men på det privata planet har hon följt föreningen ännu längre.

– För det första är det personligen en stor ära för mig att börja jobba i Brynäs. Som född och uppvuxen i stan har jag Brynäs i blodet. Tänk om Karin, 10 år, som stod på de gamla träbänkarna i Gavlerinken vid guldet 1993 hade vetat om att om 30 år så ska du jobba med det här. Då hade hon svimmat på plats, säger hon.

Huvudfokuset på att kommunicera kring vår sport inkluderar både det som händer på men även vid sidan av isen.

– Det finns så mycket glädje att sprida när det gäller den här klubben. Det sportsliga så klart, men även livet där emellan. Jag hoppas att vi ska kunna ge supportrarna det där lilla extra som händer bakom kulisserna och att vi ska skapa en öppenhet och gemenskap mellan spelare och människorna utanför, säger Johansson.

Även produktionsansvarig Victor Claeson finns med som en resurs till avdelningen. Utöver att bidra med innehåll till kanalerna säkerställer han även bland annat att vi har en fungerande teknik samt produktion i arenan i samband med våra matcher.

– Jag är stolt över det team som vi har lyckats få ihop. Både sett till yrkeskompetens och personligheter så kommer vi att komplettera varandra på ett bra sätt. Jag ser verkligen fram emot att komma igång och jobba med vår nya kommunikationsavdelning, säger Löf Nyqvist.

I våra kanaler kommer våra läsare under säsongen även få ta del av berättelser ur vår historia, signerade Ulf Kriström. Han flyttade till Gävle på 60-talet, på den tiden när Gävle hade tre elitlag. Brynäs med dess fart, fläkt och optimism fångade intresset och det var starten på en 62-årig kärlekshistoria.

– Jag har ett passionerat intresse av idrott, är en värsta sortens lokalpatriot och som råkar ha en viss talang för att uttrycka mig i skrift. Själv saknade jag förutsättningar för att spela ishockey. I stället blev jag sportjournalist och följde laget mer eller mindre närgånget under många år, säger han.

Kriström har skrivit böcker om Gävles idrottsklubbar, inte minst Brynäs, och bland annat författade han 100-årsboken som släpptes i samband med föreningens 100-årsjubileum 2012. Närmast hjärtat ligger föga förvånande föreningens bravader på 60- och 70-talet.

– Brynäs är, om halmbocken ursäktar, stadens främsta varumärke ute i världen. Det ska bli ett sant nöje att här på hemsidan ännu en säsong få påminna om Brynäs IF:s storslagna historia.

Hampus Gill, som har arbetat som kommunikatör i klubben sen i februari, lämnar sin tjänst under hösten för att gå vidare till nya uppdrag.