Allmän information: ALLA besökare kommer bli visiterade innan. Från och med den här matchen är det TOTALFÖRBUD på väskor oavsett storlek. Så vänligen lämna väskan hemma. Undantag ges för skötväska och medicinväskor. Även påsar klassas som väska.
När öppnar arenan inför SHL matcher?
Restaurang: 2 timmar innan matchstart
Loge: 2 timmar innan matchstart
Skybar: 2 timmar innan matchstart (Gäller kunder med match och matbiljett i Skybar)
Övrig sittplats: 1,5 timme innan matchstart
Går det inte att köpa ungdoms eller pensionärsbiljetter längre?
Vi har pris-kategoriserat där de mest eftertraktade stolarna har en något dyrare prissättning samtidigt som andra stolar har blivit billigare. Till studenter, ungdomar och pensionerar har vi inga speciella biljetter. Många matcher har en klart billigare prissättning än tidigare vilket vi tror ska attrahera den målgruppen mer till att bli återkommande besökare till Monitor ERP Arena.
Hur ser det ut med parkeringen i år?
Gävle kommun har tecknat ett nytt avtal med Gävle Parkeringsservice som övertar övervakning, avgiftshantering och drift och skötsel av Sätraåsens stora parkeringsytor som Gävle kommun äger. Detta efter att nyttjanderättsavtalet med Brynäs IF har upphört.
Hur går det till att betala för parkering?
All betalning av parkering sker via app, sms eller talsvar. Information om betalning finns på skyltar på parkeringsytorna.
Var hittar jag parkering för rörelsehindrade?
Handikapparkering finns utmed den östra sidan av arenan (mellan fotbollsarenan & Monitor Arena) ca 15 platser. I direkt anslutning till dessa finns också en tillgänglighetsanpassad entré.
Servicefunktioner till dig som rörelsehindrad.
Toaletter:
Hiss:
Familjeläktaren?
Familjeläkaren är placerad på sektion Q3, R3 samt P1 och erbjuder familjepriser. Här hänger du med Tigern och har fina platser bakom målet tillsammans med andra familjer. Stora som små är välkomna till familjeläkaren. Barnbiljetter på familjeläkaren köps tillsammans med en vuxen. Ett barn får sitta i knät tills hen har fyllt 3 år.
Jag har frågor om shopen, sortiment och varor?
Alla frågor som rör shopen och sortiment kan du ställa till: [email protected].
Vilken buss går från stan upp till arenan?
Linje 3 stannar vid arenan vid hållplatsen Gavlehov.
Finns en prislista för varje match?
Matcher med hög efterfrågan har en lite dyrare prissättning samtidigt som vissa matcher blir mer priseffektiva. Det gör att vi ännu inte har presenterat någon samlad prislista för varje match. Enklast att se respektive biljettpris är att gå in på respektive match på Brynäs IF:s hemsida.
Jag har biljett och vill köpa till mat?
Klicka på länken nedan och välj den match du bokat och lägg därefter till din mat. Klicka här!
Har ni presentkort?
Ja, det har vi. Presentkortet kan användas på vår hemsida för biljetter och mat, alla kiosker och barer i hela arenan. (Ej i Brynässhopen)
Jag önskar köpa biljett på bortastå?
Inför varje SHL match så skickas en länk till bortalagets officiella supportergrupp. Dem skickar sedan ut länken till sina medlemmar som har möjlighet att boka sina biljetter. Efter överenskommelse så läggs resterande biljetter ut nära matchdag. Om du vill köpa sittplats i anslutning till bortastå så är det sektion G1 som gäller.
Seriekort:
När du köper seriekort hos Brynäs IF skapas automatiskt ett konto i https://mybif.tickster.com. När du loggar in på din sida så hittar du alla funktioner du behöver för att administrera ditt seriekort. Du hittar även en samlad bild av alla dina köp och biljetthistorik.
Funktioner som finns i mybif.tickster.com är:
Hur gör jag om jag inte kan gå på en match vill ge bort en biljett till en vän? Skicka biljetter vidare – Tickster Help Center
Hur gör jag om jag inte kan gå på en match och vill lämna tillbaka min plats? Växla in biljetter mot poäng och nyttja poäng – Tickster Help Center
Hur kan jag nyttja de matchbiljetter som jag tidigare har lämnat tillbaka? Läs mer här!
Extra biljetterna till seriekortsinnehavare/Klubbstolar, hur fungerar det?
Samtliga biljettpotter med bonusbiljetter kommer att levereras när säsongen drar igång. Via MyBif framgår det tydligt hur man nyttjar dessa.
När kan jag hämta ut mitt Seriekort/Klubbstol?
Väljer du ett digitalt seriekort så kommer du ha det tillgängligt i ditt konto direkt efter köpet. Om du väljer plastkort så skickas det ut till dig före seriestart i september.
Jag har glömt mina användaruppgifter till mina sidor, hur gör jag?
Klicka på Användarikonen för att komma till inloggningssidan. Där klickar du på "Glömt dina inloggningsuppgifter?" och följer instruktionerna för att återställa ditt lösenord eller för att få reda på ditt kundnummer om du glömt det.
Jag har en fråga som inte står med här?
För hjälp och teknisk support i biljettsystemet kontakta Ticksters Kundservice.
E-post [email protected]
www.support.tickster.com, här hittar du all hjälp med dina biljetter.
Du kan också kontakta Brynäs IF på uppgifterna nedan.
E-post [email protected]
Telefon 026-544660
Öppettider telefon
Måndag - fredag: 10.00 - 12.00 (måndagar 11.00-12.00), 13.00 - 15.00.