FAQ: Ny säsong, nya frågor, ny information
Publicerad: 2022-09-17
Brynäs IF
En ny säsong innebär en del förändringar och med det frågor och funderingar. I den här artikeln har vi samlat svar på de vanligaste och mest återkommande frågorna från er brynäsare.

Allmän information:

När öppnar arenan?

Restaurang: 2 timmar innan matchstart

Loge: 2 timmar innan matchstart

Skybar: 2 timmar innan matchstart (Gäller kunder med match och matbiljett i Skybar)

Övrig sittplats: 1,5 timme innan matchstart

Seriekort:

När du köper seriekort hos Brynäs IF skapas automatiskt ett konto i https://mybif.tickster.com. När du loggar in på din sida så hittar du alla funktioner du behöver för att administrera ditt seriekort. Du hittar även en samlad bild av alla dina köp och biljetthistorik.

Funktioner som finns i mybif.tickster.com är:

  • Skicka din biljett vidare

  • Lämna tillbaks din biljett i utbyte mot poäng

  • Tillgång till dina bonusbiljetter

Hur gör jag om jag inte kan gå på en match vill ge bort en biljett till en vän? Läs mer här!

Hur gör jag om jag inte kan gå på en match och vill lämna tillbaka min plats? Läs mer här!

Hur kan jag nyttja de matchbiljetter som jag tidigare har lämnat tillbaka? Läs mer här!

Extra biljetterna till seriekortsinnehavare/Klubbstolar, hur fungerar det?

Samtliga biljettpotter med bonusbiljetter kommer att levereras när säsongen drar igång. Via MyBif framgår det tydligt hur man nyttjar dessa.

När kan jag hämta ut mitt Seriekort/Klubbstol?

Väljer du ett digitalt seriekort så kommer du ha det tillgängligt i ditt konto direkt efter köpet. Om du väljer plastkort så skickas det ut till dig före seriestart i september.

Jag har glömt mina användaruppgifter till mina sidor, hur gör jag?

Klicka på Användarikonen för att komma till inloggningssidan. Där klickar du på "Glömt dina inloggningsuppgifter?" och följer instruktionerna för att återställa ditt lösenord eller för att få reda på ditt kundnummer om du glömt det.

Går det inte att köpa ungdoms eller pensionärsbiljetter längre?

Till denna säsong har vi sett över samtliga platser i arenan. Vi har pris-kategoriserat där de mest eftertraktade stolarna har en något dyrare prissättning samtidigt som andra stolar har blivit billigare. Till studenter, ungdomar och pensionerar har vi inga speciella biljetter. Många matcher har en klart billigare prissättning än tidigare vilket vi tror ska attrahera den målgruppen mer till att bli återkommande besökare till Monitor ERP Arena.

Hur ser det ut med parkeringen i år? Kommer vi inte få några parkeringsbiljetter?

Till årets säsong har Brynäs IF haft en inriktning att förändringar i parkeringslösningarna för att förbättra flödet och öka säkerheten att parkera på Gavlehovsområdet. Inriktningen var att närmaste parkeringen mot GTK-hallen har haft för avsikt att bli en betalparkering dygnet runt samtidigt som parkeringen norr om Gunder Hägg-stadion blir en gratisparkering. Detta gör att fler har möjlighet att parkera kostnadsfritt samtidigt som administrationen för föreningen blir smidigare.

Frågan behandlas i kommunstyrelsen under hösten och vi kommer med god framförhållning kommunicera utfallet om det blir justeringar i upplägget.

Tillsvidare gäller betalparkering enligt tidigare upplägg. Du kan betala via swish till parkeringsvakter vid våra matcher i SHL. I SDHL gäller gratis parkering.

I SHL har alla seriekortsinnhavare gratis parkering, du visar ditt seriekort i mobilen alt digital parkeringsbiljett för vakterna.

Samarbetspartners och logeägare har sina VIP-parkeringskort att tillgå genom era säljarkontakter. Dessa måste vara synliga i rutan för att få stå på VIP-parkeringen.

Står du utan VIP-parkeringskort i rutan på vår VIP-parkering, då riskerar du att bötfällas.

Familjeläktaren - ny för säsongen?

Familjeläkaren är placerad på sektion Q3 och R3 som erbjuder familjepriser. Här hänger du med Tigern och har fina platser bakom målet tillsammans med andra familjer. Stora som små är välkomna till familjeläkaren. Barnbiljetter på familjeläkaren köps tillsammans med en vuxen.

Jag har frågor om shopen, sortiment och varor?

Alla frågor som rör shopen och sortiment kan du ställa till: [email protected].

Finns en prislista för varje match?

Till årets säsong har Brynäs IF gjort förändringar i prissättningen för varje match. Matcher med hög efterfrågan kommer ha en lite dyrare prissättning samtidigt som vissa matcher blir mer priseffektiva. Det gör att vi ännu inte har presenterat någon samlad prislista för varje match. Enklast att se respektive biljettpris är att gå in på respektive match på Brynäs IF:s hemsida.

Jag har biljett och vill köpa till mat?

Klicka på länken nedan och välj den match du bokat och lägg därefter till din mat. Klicka här!

Har ni presentkort?

Ja, det har vi. Presentkortet kan användas på vår hemsida för biljetter och mat, alla kiosker och barer i hela arenan. Klicka här för att läsa mer!

Jag önskar köpa biljett på bortastå?

Inför varje SHL match så skickas en länk till bortalagets officiella supportergrupp. Dem skickar sedan ut länken till sina medlemmar som har möjlighet att boka sina biljetter. Efter överenskommelse så läggs resterande biljetter ut nära matchdag. Om du vill köpa sittplats i anslutning till bortastå så är det sektion G1 som gäller.

Jag har en fråga som inte står med här?

För hjälp och teknisk support i biljettsystemet kontakta Ticksters Kundservice.

Telefon: 0771-47 70 70

E-post [email protected]

Du kan också kontakta Brynäs IF på uppgifterna nedan.

E-post [email protected]

Telefon 026-544660

Öppettider telefon

Måndag - fredag: 10.00 - 12.00 (måndagar 11.00-12.00), 13.00 - 15.00.

Brynäs IF