Lördag Lör 13 Mars Mar
Tisdag Tis 16 Mars Mar
Torsdag Tor 18 Mars Mar
Lördag Lör 20 Mars Mar
Torsdag Tor 25 Mars Mar
Lördag Lör 27 Mars Mar
Måndag Mån 29 Mars Mar
Onsdag Ons 31 Mars Mar
Torsdag Tor 1 April Apr
Lördag Lör 3 April Apr
Tisdag Tis 6 April Apr
Fredag Fre 9 April Apr
Måndag Mån 12 April Apr
Torsdag Tor 15 April Apr
Idag 18 April Apr
Tisdag Tis 20 April Apr
Fredag Fre 23 April Apr

Min förening, mitt val

Sedan 1939 har Brynäs IF genererat glädje, gemenskap och svartgulröda upplevelser födda ur ishockeyn. I över 80 år har det format en livsstil som för många av oss helt saknar motstycke.

Tillsammans har vi upplevt en av tidernas mest framgångsrika gulddynastier, byggt en supporterskara över hela Sverige och omfamnat det samhälle vi är en del av.

Som Brynäsare har du alltid varit en del av något större. Nu behöver vi unisont sluta samman för att behålla det så.

 

Brynäs IF:s framtid befinner sig i ett högst bekymmersamt läge.

Osäkerheten kring förmånen att få spela inför er – vår publik – gör att organisationen måste planera för en säsong där inget är sig likt och vår arena tvingas eka tom. I värsta fall hela säsongen.

Ingen av oss vet vilka direktiv som gäller när seriepremiärerna för SHL och SDHL spelas i september.

Därför har vi under våren planerat för att jobba proaktivt med lösningar anpassade oavsett vilka beslut som fattas efter sommaren. Ett av dessa områden gäller seriekortsförsäljningen.

 

Brynäs IF är vår förening. Din, min och alla som identifierar sig som Brynäsare. Och vi behöver alla ta hand om den.

Föreningen har under våren vidtagit åtgärder för att strama åt kostnaderna och vi upplever dagligen ett stort stöd av våra företagspartners – men det kommer ändå inte att räcka för att bibehålla klubbens status som den är i dag. För att ta oss ur den här krisen kommer Brynäs IF behöva supportrarnas och i det seriekortsinnehavarnas stöd.

 

Intäkterna från seriekorten är en av föreningens enskilt största intäktsposter och synnerligen avgörande för vilket Brynäs IF som ska komma ut på andra sidan av säsongen 20/21 och in till 21/22.

Därför startar vi nu kampanjen min förening, mitt val där du som seriekortsinnehavare och nyckelspelare på läktaren väljer själv hur du vill resonera med ditt seriekort redan i samband med att du förlänger eller tecknar nytt.

När du väljer att förlänga eller teckna ett nytt seriekort kommer du därför att fatta ditt eget beslut. Antingen genom att välja återbetalning för de matcher som spelas utan publik, eller att göra ett aktivt val att avstå från återbetalning oavsett om det spelas en eller 26 matcher utan publik.

Genom att aktivt välja att avstå från återbetalning redan nu hjälper du föreningen att tidigare överblicka den ekonomiska statusen och med tydligare underlag planera för vilka åtgärder som behöver vidtas framåt. Framför allt blir du en del av lösningen att kunna fortsätta bedriva elitidrottsverksamheten i SHL, SDHL, J20 Superelit, J18 och U16 samt driften av Monitor ERP Arena och den sociala verksamheten En bra start.

 

Brynäs IF har stor respekt och förståelse för att samtliga våra medlemmar, seriekortsinnehavare och övriga Brynäsare har olika förutsättningar och sina egna konsekvenser av covid-19 att ta i beaktning. Till dig som trots rådande tider har möjlighet och väljer att stötta föreningen talar vi för samtliga hundratusentals Brynäsare när vi säger ett varmt och kärleksfullt tack – som vi självklart kommer följa upp under säsongen för att visa vår uppskattning.

Det är genom gemensamma insatser vi besegrar rådande utmaning, dess ekonomiska konsekvenser och säkerställer att vår klubb kan fortsätta i sin nuvarande form. Inte bara överleva, utan också stå kvar med en konkurrenskraftig verksamhet redo att föda nya känslor och upplevelser när samhället och svensk ishockey öppnar vändkorsen igen.

Fler initiativ följer

Utöver kampanjen för seriekortsinnehavarna är Brynäs IF i en utvecklingsfas för fler initiativ att bli en aktiv del av något större.

Spetsegenskapen som utmärker och särskiljer vår förening är mängden Brynäsare som engagerat lever med klubbmärket och dess verksamhet i sin vardag. När den kraften sluter samman är det vår fulla övertygelse att vi kan uträtta stora saker tillsammans.

Föreningen ber att få återkomma med fler detaljer under sommaren. Fram till dess är det bästa du kan göra utöver att teckna seriekort att bli medlem i föreningen. Allt om hur du går tillväga för att bli det hittar du här.

 

Frågor och svar om seriekort

Övergripande information

Kommer matcherna att spelas inför publik?

Det kan vi tyvärr inte svara på i dag. Brynäs IF förhåller sig till övriga samhället och de direktiv som regeringen och Folkhälsomyndigheten utfärdar.

När kommer ni ge besked om det?

Precis som ovan så kan varken Brynäs IF, SHL eller svenska ishockeyförbundet svara på det i dag. Det beslutas av regeringen på direktiv av Folkhälsomyndigheten. Vi kommer informera brett i samtliga våra kanaler när det finns ett besked.

Kommer jag att få mina pengar tillbaka om jag köper seriekort nu och det blir inställda matcher?

Ja, om du så önskar. Vi har två alternativ för samtliga seriekort – ett där du väljer att du vill ha pengarna tillbaka vid inställda matcher och ett där du väljer att du inte vill ha pengarna tillbaka.

Jag vill stötta föreningen i mitt hjärta med summan för mitt seriekort oavsett om det blir spel inför publik eller inte. Hur gör jag?

Tack för att du tänker så, det betyder oerhört mycket för föreningen! När du förlänger eller beställer seriekort finns en valmöjlighet att välja ”jag vill inte ha pengarna tillbaka”. Kryssa i den så är det klart. Blir du en av nyckelspelarna som gör så kommer vi bjuda på något schysst tillbaka som du kan läsa om under nästa fråga. 

Vad får jag i gengäld för att avstå pengarna tillbaka?

Först och främst så ger du Brynäs IF fortsatta möjligheter att överleva konsekvenserna av covid-19 och kunna fortsätta bedriva elitverksamheten i SHL, SDHL, J20 SuperElit, J18 och U16 samt driften av Monitor ERP Arena och den sociala verksamheten En bra start. Intäkterna från seriekorten är en av föreningens viktigaste och största inkomstkällor. Det här alternativet är för dig som känner att Brynäs IF:s verksamhet tillför en extra dimension i ditt liv och därigenom gärna investerar i att säkerställa att den delen av livet kan fortsätta existera även framåt.

Som ett varmt tack för stödet kommer vi bjuda alla seriekortsinnehavare på en gratis prenumeration i Brynäs IF:s nya koncept för privatpersoner. Genom det kommer du bli en del av en helhet som stärker Brynäs IF ekonomiskt samt tar del av exklusiv kommunikation och exklusiva erbjudanden. Mer om det berättar vi under sommaren och inför säsongen!

Hur vet jag hur mycket pengar jag får tillbaka?

Vid alternativet pengarna tillbaka kommer vi att dela värdet på ditt seriekort med 26 (antalet hemmamatcher) och sedan betala tillbaka så många matcher som eventuellt spelas utan publik.

Vid ett exempel där tio matcher spelas utan publik betalar vi tillbaka snittpriset per match på ditt seriekort gånger tio. Spelas samtliga matcher under säsongen utan publik får du därmed tillbaka hela summan för ditt seriekort.

När betalas pengarna tillbaka?

När vi vet exakt hur många matcher som spelas utan publik inleds processen att betala tillbaka pengarna. Det vill säga att utbetalningsprocessen inleds efter att första matchen börjat spelas med publik. Skulle det visa sig att vi spelar hela säsongen utan publik betalas summa därmed tillbaka efter avslutad säsong.

Vad händer om jag ångrar mig under säsong och inte längre vill ha tillbaka pengarna då jag märker att Brynäs IF behöver dessa för att överleva?

Då kommer du givetvis vara varmt välkommen att kontakta föreningen och meddela att du vill byta till seriekortsalternativet utan pengarna tillbaka.

Utifrån det, varför ska jag beställa mitt seriekort redan nu och inte vänta till augusti när vi kanske vet mer om läget för publika evenemang?

Vi förstår att det finns en stor osäkerhet kring frågorna ovan. Väljer du att förlänga ditt seriekort innan 14 augusti försäkrar du dig att kunna ha samma plats som förra säsongen. Efter det datumet går platsen till allmän försäljning och du riskerar då att bli av med dina platser.

Väljer du att förlänga eller beställa ditt seriekort redan nu hjälper du framför allt din förening ekonomiskt med osäkerheten för den enskilda säsongen 20/21. En stark seriekortslojalitet är ett viktigt ekonomiskt fundament för att kunna bedriva Brynäs IF:s elitverksamhet. Tecknar du ditt seriekort innan 30 juni 2020 erhåller du även mervärden beroende på vilket seriekort du tecknat som du kan läsa mer om på brynas.se.

Har ni separata seriekort för SHL och SDHL till 20/21 också?

Ja. Det är viktigt för Brynäs IF att arbeta med att bygga publikintäkterna även för SDHL-evenemangen och det gör vi bäst genom att behandla den likt SHL-verksamheten. I detta fall genom att sälja separata seriekort.

När börjar SDHL-korten säljas?

Då spelschemat för SDHL färdigställs långt senare än SHL-schemat väljer vi att vänta med seriekorten till dess att mer information om seriespelet finns spikat. Vi återkommer när SDHL-korten går ut till försäljning. 

Fungerar det likadant med pengarna tillbaka där?

Ja. Och även där finns två val; ett med pengarna tillbaka och ett där du väljer att inte önska pengarna tillbaka utan väljer att investera dem i verksamheten oavsett vad som händer i publikfrågan.

Gäller seriekorten för slutspel?

SHL-korten gäller inte för slutspel. SDHL-korten gäller för slutspel.

Ingår eventuella träningsmatcher på hemmais?

Ja. Förutsatt att dessa kan spelas inför publik.

 

Teknisk information

När måste jag senast förnya mitt seriekort?

Hade du ett seriekort/säsongskort under förra säsongen har du en reservation. Du hittar denna reservation enklast på mybif.tickster.com. Logga in / Skapa konto med den e-postadress som var registrerat på kortet. Du ska även fått ett e-postmeddelande med reservationslänk. 

När måste jag senast förnya mitt seriekort?

Reservationen på ditt seriekort/säsongskort löper ut fredag 14 augusti 23:59. Efter detta datum släpps reservationen och vi kan längre inte garantera din plats

Hur betalar jag mitt seriekort?

Efter att du valt vilket typ av seriekort du önskar behöver du fylla i de uppgifter som krävs och därefter kan du betala. Det går att betala seriekorten med Swish, Internetbank Överföring, kortbetalning, faktura samt delbetalning. Följ instruktioner i webbshopen efter att du valt betalmetod för att sedan fullfölja köpet.

Kan jag dela upp betalningen av mitt seriekort?

Absolut! Då behöver du aktivt välja att betala via delbetalning när du köper seriekortet. Första delbetalningen behöver göras omgående, därefter sker respektive betalning i slutet av varje månad. Välj mellan att betala minsta belopp, valfritt belopp eller hela skulden direkt. Om du har gjort ett köp och valt att dela upp din betalning så hanterar du detta från ditt BIF konto. Det totala beloppet skall vara betalt senast den 18/9 2020 - så ju tidigare du köper desto lägre belopp behövs betalas varje månad.

För att se en översikt över genomförda och kommande betalningar kan du logga in på BIF kontot - där hittar du en tydlig sammanställning. Vid varje betaltillfälle kan du välja att betala mer än det föreslagna beloppet och på så sätt minska beloppen på kommande betalningar. Du kan också betala av hela skulden direkt.

När du loggar in så kan du se dina köp att delbetala på en bit ner på startsidan. Klicka på Mer information för att se mer detaljer kring ditt köp och kommande/utförda betalningar m.m.

Övre delen av sidan visar de personuppgifter som registrerats för köpet. Längre ner på sidan visas din betalplan. Här kan du se vad som är betalt, vad som återstår att betala samt kommande betalningars förfallodatum.

Det är möjligt att genomföra en eller flera delbetalning(ar) tidigare än planens förfallodatum/slutdatum genom att justera Belopp att delbetala.

Jag önskar faktura på mitt seriekort, hur går jag tillväga?

För att betala via fakturan så väljer du betalmetoden "Förskottsfaktura" när du checkar ut från webbshoppen. Notera att din bokning makuleras om inte betalning sker i tid. När betalningen är oss tillhanda skickas automatiskt ett bekräftelsemail till dig där du kan ladda ner seriekortet till din smartphone. Har du valt att få seriekortet som ett plastkort så skickas även detta först när betalningen är genomförd.

Vill du delbetala ditt seriekort på längre avbetalningstid än 19/9 behöver du kontakta Brynäs IF:s kansli, där hjälper vi dig lägga upp avbetalningen via Klarna, sedvanlig kreditupplysning görs.

Är mitt seriekort personligt?

Kortet är en värdehandling och ska hanteras därefter. Dock kan du givetvis överlåta kortet till annan person. 

Vad innebär seriekortet och hur blir det med eventuella slutspelsmatcher?

Seriekortet avser alla grundseriematcher i SHL (26 matcher) Fördelen är att du endast betalar för de matcher som faktiskt spelas. Du är dock alltid garanterad plats till alla matcher under säsongen. Till varje slutspelsmatch reserverar vi din plats där du i lugn och ro kan bestämma om du önskar behålla din plats eller inte och betala direkt för matchen i samband med köpet.

När och hur får jag mitt seriekort?

Du kommer att få ditt seriekort direkt kortet är betalt via e-post och SMS. Ditt digitala seriekort kan du med fördel ladda ner och spara till din telefons Wallet-app. Appen är standard till iPhone och har du en Android-telefon är det bara att ladda ner valfri Wallet-app från Google Play.

Har du även valt ett fysiskt seriekort skickas detta till dig via post inom några dagar efter avslutat köp.

Du kommer alltid ha tillgång till ditt seriekort antingen via Mina Sidor på brynas.se eller via mybif.tickster.com. Läs mer här.

Hur hanterar jag mitt seriekort?

Du kommer alltid ha tillgång till ditt seriekort antingen via Mina Sidor på brynas.se eller via mybif.tickster.com. Läs mer här.

Hur ser jag vilka platser som är lediga?

Enklaste sättet att se vilka platser som är tillgängliga är att välja ett seriekortsalternativ som avser sittplats och när du kommer till välj plats kommer du kunna se vilka platser som fortfarande är tillgängliga.

Hur gör jag om jag inte kan gå på en match vill ge bort en biljett till en vän?

Läs mer här.

Hur gör jag om jag inte kan gå på en match och vill lämna tillbaka min plats?

Läs mer här. 

Hur kan jag nyttja de matchbiljetter som jag tidigare har lämnat tillbaka?

Läs mer här.

 

Jag har en fråga som inte står med här?

Kontakta oss via [email protected] din fråga.

Du kan också ringa oss på 026 - 54 46 60.

För teknisk support i biljettsystemet kontakta Ticksters Kundservice

Telefon: 0771-47 70 70

Email: [email protected]