Barnens värdeord kvar på sargen
Publicerad:

Det barnen i Gävle tycker är viktigt tycker vi också är viktigt
I samband med barnkonventionens dag så presenterades en ny del av sargen i Brynäs IF hemmaborg Gavlerinken Arena. Bakom satsningen ligger Brynäs IFs huvudpartners; Länsförsäkringar Gävleborg, Bilbolaget, Bauer och Gävle Kommun. Istället för att företagen kunde exponera sina företagslogos så valde de att istället lyfta fram barnens värdeord.
- Det barnen i Gävle tycker är viktigt, tycker vi också är viktigt. Vi vill bidra till att göra deras röst hörd, därför fortsätter vi låta sargoket vara en plats för deras åsikter berättar Robert Lipskog som är VD för Bilbolaget.
Värdeorden togs fram av Barnen i Gävle när de fick i uppgift av En Bra Start, att utifrån barnkonventionen diskutera fram och välja ut ett antal värdeord som var betydelsefulla och viktiga för att barn ska få en bra start i livet. Sedan skickades värdeorden in till Brynäs IF som sammanställde och designade en ny sarg som fick pryda långsidan i Gavlerinken Arena. Nu är det alltså beslutat att värdeorden på sargen får sitta kvar hela grundserien och slutspelet.
- Det är självklart för oss att upplåta den traditionella reklamplatsen för detta. För oss känns det mer rätt och intressant att visa varför vi engagerar oss i En bra start och för vilka vi gör det berättar Lena Bogren, Kommunikationschef hos Länsförsäkringar Gävleborg.