Brynäs föreläser för Europa vid NHL-premiären i Globen

Publicerad:

Brynäs

Brynäs IF har nu fått en av huvudrollerna under E.H.C:s nästa möte, som ska hållas på Globen i Stockholm i samband med NHL-matcherna mellan Ottawa och Colorado, den 11 november 2017.

Brynäs IF är en av 80 medlemmar in den europeiska klubballiansen E.H.C. (Alliance of European Hockey Clubs). Den bildades för ett år sedan i Berlin som en intresseorganisation för att tillvarata de europeiska professionella klubbarnas intressen på det internationella planet.

Med sina 80 medlemmar är E.H.C. (European Hockey Clubs) världens största internationella klubborganisation. Brynäs IF har nu fått en av huvudrollerna under E.H.C:s nästa möte, som ska hållas på Globen i Stockholm i samband med NHL-matcherna mellan Ottawa och Colorado, den 11 november 2017.

Tema för mötet är marknadsföring, där Brynäs IF har blivit ombedda att göra en presentation om föreningens satsning ”från exponering till samhällsnytta” som den rena dräkten står som symbol för.

-Vi har från EHC följt väldigt noga vad Brynäs IF gör med sin marknadsföring och verksamhet. Ur det internationella perspektivet är det oerhört intressant så när vi planerade programmet för konventet i Stockholm så var Brynäs strategi Från ”Exponering till Samhällsnytta” bland de första vi tänkte på, säger klubballiansens VD Szymon Szemberg.

Brynäs IF:s vice klubbdirektör Johan Cahling, som ligger bakom utvecklingen av Brynäs strategi ”från exponering till samhällsnytta” och verksamheten En bra start, är den person som ska göra föreläsningen. Cahling ser fram emot eventet. -Självklart är det kul att Hockeyeuropa är intresserade av det vi gör i Brynäs IF tillsammans med våra partners, UNICEF och alla lokala samhällsaktörer. Jag hoppas att så många klubbar som möjligt blir inspirerade och i framtiden väljer att gå ”från exponering till samhällsnytta” med sina partners. Klubbarna i Hockeyeuropa är starka krafter och jag hoppas att Hockeyeuropa i framtiden blir en ännu starkare samhällskraft vid sidan av isen.

Szymon Szemberg berättar vidare. -Dilemmat som många europeiska hockeyklubbar har är att de hamnar i en negativ spiral där man hela tiden måste hitta nya ställen att fästa reklam på, antingen på dräkten, isen eller sargen. Detta för att pengarna nästan aldrig räcker till, de flesta klubbar i Europa lever från hand till mun. Till sist ser det fruktansvärt ut. Brynäs har nu visat att man kan hitta nya vägar och erbjuda partners andra saker än bara reklamplats som för övriga väldigt få lägger märke till, samtidigt som man genom den rena dräkten och verksamheten En bra start stärker varumärket Brynäs IF. Vi är säkra att många av våra medlemsklubbar från andra länder kommer att tänka till när de har lyssnat till Brynäs presentation, säger Szemberg.

{!A}

Johan Cahling drömmer också om ett enat hockeyeuropa som tillsammans arbetar för att skapa meningsfull utveckling för barn och unga. -Tillsammans är vi en enorm kraft som kan göra stor skillnad vid sidan av isen. Vem vet, om några år kanske vi alla jobbar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom våra varumärken, verksamheter, partners och fans. Det vore häftigt. Jag låter den drömmen leva vidare!

Kommunikationschef Elin Levin