När Jakob Silfverberg och Andreas Dackell lyfte SM-bucklan i vad som då hette Läkerol Arena den 19 april 2012 stod Fredrik Berglind i publiken.
Bredvid sig hade han sin gravida sambo och tillsammans med 8 403 andra åskådare fick de uppleva euforin när slutsignalen gick och Brynäs IF blev svenska mästare.
Bara ett halvår tidigare hade han blivit majoritetsägare i Cederlöfs Plattsättning AB, ett Gävleföretag som grundades redan 1924.
— Vi fick vårt första barn bara några dagar senare, den 22 april. Det var nästan så man kände att vi inte borde varit där i all den uppståndelsen, men vi är väldigt glada över att vi var på plats och att fick uppleva den stunden tillsammans med tusentals andra Brynäsare, säger Fredrik Berglind och fortsätter:
— Jag såg nästan alla hemmamatcher det året och det var otroligt stort att få se det guldet live. Det var ett speciellt år att se hockey, med Silfverberg och resten av gänget i klubbens 100-årsjubileum. Helt klart mitt bästa Brynäsminne.
Cederlöfs hade varit en partner till Brynäs IF redan innan Fredrik tog över företaget, och den traditionen har levt vidare under hans ledarskap.
— Vi har sponsrat i hur många år som helst på olika sätt, med säsongsbiljetter, genom Morgondagens Brynäsare och så klart genom skylten i arenan.
Idag – när vi tar emot Växjö i SHL – är Cederlöfs Plattsättning AB med oss som digital matchvärd.
— Klubben är ju till och med äldre än oss på Cederlöfs, haha! Brynäs är ett varumärke för hela Gävle och jag tror att det finns ett hjärta för klubben hos de flesta i stan. Så det känns bara naturligt för oss att vara med och sponsra på det sätt vi kan.
Precis som många andra företag har Cederlöfs känt av sviterna av den rådande pandemin.
— Vi har dels blivit påverkade genom att allt blivit försenat och vissa projekt har lagts på is. Saker och projekt som skulle varit ute, varit klara och betalda som vi nu inte kunnat genomföra, dels för att vi inte kunnat komma hem till folk. Våra höstar brukar vara väldigt starka men i år har det tyvärr varit betydligt lugnare, säger Berglind.
Men ändå väljer ni att fortsätta stötta Brynäs?
— Ja, vi gör inte så mycket marknadsföring på grund av den inriktning vi har och för oss är inte det viktiga i det här att synas, egentligen. Det viktigaste för oss i det här är att hjälpa Brynäs med det vi kan. Det går tungt för klubben men den betyder så mycket för den här staden och vi vill bidra med det vi kan.
I vad som snart är ett helt sekel har Cederlöfs arbetat med plattsättning i stora som små projekt, främst i Gästrikland men även i Hälsingland, Dalarna och Uppland. Kundkretsen utgörs till stor del av företag, men Cederlöfs hjälper även privatpersoner.
— Vi utför i dagsläget som vanligt plattsättning men även mattläggning och vår ständiga ambition är att kännetecknas av högsta kvalitet, kunskap och servicenivå hos alla våra kunder. Vi vill och ska alltid sträva efter ett långsiktigt tänkande i både vår egen verksamhet men framför allt när vi letar efter lösningar tillsammans med våra kunder. Det vi erbjuder är vår kunskap, vår erfarenhet och hög service, säger Berglind.