Det är många företag som gör den här kraftsamlingen möjlig och med start idag vill vi lyfta fram några av de företag som är med. Först ut att presenteras är Länsförsäkringar Gävleborg som har tagit beslut att kliva in som huvudpartner till Game for Börje.
– Vi på Länsförsäkringar Gävleborg ska självklart vara med och göra ett sådant här event möjligt, vi vill bidra till att Börje får den hyllning som han förtjänar här ”hemma” i Gävle. Tillsammans med Brynäs IF och alla andra aktörer vill vi använda kraften i eventet så att vi kan leverera så mycket pengar som det bara går till Börjes ALS-stiftelse och ALS-forskningen, säger Per-Ove Bäckström, VD på Länsförsäkringar Gävleborg.
Johan Cahling, kommersiell chef på Brynäs IF kommentarer Länsförsäkringar Gävleborgs beslut att vara huuvdpartner till Game for Börje:
– Börje sa själv ”använd kraften så att fler personer inte drabbas av skiten (läs ALS)". Det är precis så vi tänkt från start. Tillsammans med Toronto Meaple Leafs, Svenska Ishockeyförbundet, TV4, våra partners och supporters ska vi använda kraften för att samla in så mycket pengar som möjligt till Börje Salming ALS-stiftelse, samtidigt som vi tillsammans skapar en minnesvärd hyllning till Börje som binder ihop hans hockeykarriär.
Ytterligare huvudpartners är klara och kommer presenteras löpande. Som företagare har du möjlighet att vara med och bidra på flera sätt. Med ditt engagemang ska också dagen bli minnesvärd, en kväll som sedan avslutas med bankett i stora Gasklockan.
– En del av kraften är såklart våra partners. Det känns därför bra att Länsförsäkringar Gävleborg nu blir huvudpartner till Game for Börje, precis som de, under de senaste åren, har varit till Brynäs IF och En bra start. Deras resa, där egen exponering står tillbaka för att skapa största möjliga nytta för samhället, vår region och nästa generation är beundransvärd. Den här gången till förmån för Börje Salmings ALS-stiftelse, det känns fantastiskt, avslutar Cahling.