Slutspurt för säsongskortskampanjen – säkra ditt senast 5 september
Publicerad:

Den här veckan har du ännu chansen att få slutspelet inkluderat i ditt seriekort – ett säsongskort, helt enkelt.
Att vara brynäsare är att vara en del av någonting större.
Den gemenskap vi brynäsare tillsammans känner är unik.
Inte bara för att vi är så otroligt många utan framför allt för vad vi tillsammans kan åstadkomma om vi alla drar åt samma håll.
Att vara brynäsare är så mycket mer än en hockeymatch. Att vara brynäsare är att känna känslor och dela upplevelser tillsammans med tusentals andra.
Besvikelser, förväntan och glädje.
Stolthet över att tillhöra någonting större.
Förra säsongen var känslosam. Det var nära att vi åkte ur SHL med vårt herrlag, Det var nära att vi vann guld med vårt damlag. Men den starkaste känslan var avsaknaden av er, alla brynäsare.
För det är i arenan alla brynäsare hör hemma. Tillsammans.
Tillsammans skapar vi upplevelser, känslor och minnen för livet.
Vi delar besvikelser, förväntan och glädje.
Vi har saknat känslorna som skapas tillsammans med andra brynäsare. På läktaren.
Välkomna tillbaka.
Här kan du säkra ditt SHL-kort!
Här kan du säkra ditt SDHL-kort!
INFORMATION OM SERIEKORT
1 juli lanserade vi en kampanj där även slutspel och/eller kvalspel inkluderades för alla som köper seriekort. Kampanjen kommer att avslutas söndagen 5 september. Så vill du ha slutspelet inkluderat i ditt seriekort – passa på och säkra ditt säsongskort denna vecka!
Om du skaffar ditt seriekort efter 5 september så får du som vanligt tillträde till samtliga grundseriematcher.
Vi har även förlängt tiden för att förnya sin plats till samma datum. Från och med måndag 6 september görs de reserverade seriekortplatserna tillgängliga för allmän försäljning i vårt biljettsystem.
INFORMATION OM LÖSBILJETTER
Så länge det råder restriktioner kring idrottsevenemang kommer vi att släppa lösbiljetter successivt då vi inte vet hur många åskådare vi kan ta in i arenan vid olika matchtillfällen. Det gäller både matcher i SHL och SDHL. Eventuella lösbiljetter till premiärhelgen i SDHL släpps vecka 36. Eventuella lösbiljetter till hemmapremiären i SHL släpps vecka 37.
INFORMATION OM RESTRIKTIONER I ARENAN
Vi kommer att informera mer om restriktionerna i arenan och hur de påverkar våra besökare senare i veckan. Information kommer bland annat inkludera antal besökare, olika ingångar för respektive sektion samt en begränsning i rörligheten i arenan. Som ett led i det kan seriekort-/säsongskortsinnehavare under säsongen behöva flyttas då vi måste förhålla oss till de regler och restriktioner som utlyses. Vi kommer även informera om tillgänglighet i samband med juniorlagens matcher.
KONTAKTINFORMATION
Har du frågor gällande dina biljettköp? Se efter om du kan hitta din fråga nedan. Om inte så kontakta vår biljettleverantör Tickster via:
Telefon: 0771-47 70 70
E-post: [email protected]
Du kan också kontakta Brynäs IF via:
Telefon: 026 - 54 46 60 (öppettider: 09-11.30 samt 13.00-14.00)
E-post: [email protected]
FRÅGOR OCH SVAR
Kommer matcherna att spelas inför publik?
Ja, som det ser ut i nuläget kommer matcherna i Monitor ERP Arena att spelas inför publik. Dock kommer vi inte ha fulla läktare utan förhåller oss till de restriktioner som finns.
Varför ska jag beställa mitt kort redan nu och inte vänta till närmare säsongsstart när vi kanske vet mer om läget för publika evenemang?
Vi förstår att det finns en stor osäkerhet kring tillgängligheten i samband med våra matcher. Väljer du att förlänga ditt säsongskort innan 5 september försäkrar du dig att kunna ha samma plats som förra säsongen. Efter det datumet går platsen till allmän försäljning och du riskerar då att bli av med dina platser. I en begränsad arena är även ditt seriekort ett sätt att bli prioriterad som besökare.
Har ni separata seriekort för SHL och SDHL till 21/22 också?
Ja. Det är viktigt för Brynäs IF att arbeta med att bygga publikintäkterna även för SDHL-evenemangen och det gör vi bäst genom att behandla den likt SHL-verksamheten. I detta fall genom att sälja separata seriekort. Nytt för i år är att även damernas seriekort kommer vara numrerade där man får välja sin plats på långsidan bakom spelarbåset.
Här kan du hitta ditt säsongskort för SDHL!
Gäller säsongskorten för slutspel?
Ja, nytt för i år är att om du köper ditt säsongskort senast 5 september ingår eventuellt slutspel och kvalspel – hela säsongen helt enkelt! Därefter är det seriekort som gäller vilka täcker matcherna i grundserien.
När måste jag senast förnya mitt seriekort?
Hade du ett seriekort under förra säsongen har du en reservation. Du hittar denna reservation enklast på mybif.tickster.com. Skapa konto och logga in med den e-postadress som var registrerat på kortet. Du ska även fått ett e-postmeddelande med reservationslänk. Reservationen på ditt kort löper ut söndagen 5 september 23:59. Efter detta datum släpps reservationen och vi kan inte längre garantera din plats.
Hur betalar jag mitt säsongskort?
Efter att du valt vilket typ av kort du önskar behöver du fylla i de uppgifter som krävs och därefter kan du betala. Det går att betala seriekorten med Swish, Internetbanköverföring, kortbetalning, faktura samt delbetalning. Följ instruktioner i webbshopen efter att du valt betalmetod för att sedan fullfölja köpet.
Är mitt seriekort personligt?
Kortet är en värdehandling och ska hanteras därefter. Dock kan du givetvis överlåta kortet till annan person.
När och hur får jag mitt seriekort?
Du kommer att få ditt seriekort via e-post och sms direkt när kortet är betalt. Ditt digitala säsongskort kan du med fördel ladda ner och spara till din telefons Wallet-app. Appen är standard till iPhone och har du en Android-telefon är det bara att ladda ner valfri Wallet-app från Google Play. Har du även valt ett fysiskt seriekort skickas detta till dig via post inom några dagar efter avslutat köp. Du kommer alltid ha tillgång till ditt seriekort via mybif.tickster.com.
Hur hanterar jag mitt seriekort?
Du kommer alltid ha tillgång till ditt seriekort via mybif.tickster.com.
Hur ser jag vilka platser som är lediga?
Enklaste sättet att se vilka platser som är tillgängliga är att välja ett seriekortsalternativ som avser sittplats och när du kommer till välj plats kommer du kunna se vilka platser som fortfarande är tillgängliga.
Jag har en fråga som inte står med här?
För hjälp och teknisk support i biljettsystemet kontakta Ticksters Kundservice.
Telefon: 0771-47 70 70
E-post: [email protected]
Du kan också kontakta Brynäs IF på uppgifterna nedan.
E-post: [email protected]
Telefon: 026 - 54 46 60 (öppettider: 09-11.30 samt 13.00-14.00)