Länsförsäkringar Gävleborg förlänger som huvudpartner
Publicerad: 2021-04-01
Brynäs
Tillsammans arbetar vi för att skapa vinnare på och vid sidan av isen. Nu har Länsförsäkringar Gävleborg förlängt sitt huvudpartneravtal med Brynäs IF och En bra start.

Länsförsäkringar Gävleborg har tillhört vår högsta partnernivå sedan 2014 och är sedan dess huvudpartner till Brynäs IF, En bra start och Den rena dräkten – Europas enda reklamfria matchställ.

— Alla huvudpartneravtal är såklart mycket viktiga för Brynäs IF på flera olika sätt. Den här förlängningen känns extra stark och viktig, då vi som många andra befinner oss i en annorlunda tid samtidigt som vi har ett utmanande läge i SHL. Länsförsäkringar Gävleborg är en mycket viktig partner för Brynäs IF och En bra start och delar vår vision och strategi om att skapa vinnare både på och vid sidan av isen tillsammans med våra supportrar och partners. Vi ser hållbar utveckling på ett liknande sätt och växer tillsammans, säger Johan Cahling, direktör för hållbarhet och varumärkesutveckling i Brynäs IF som också ansvarar för partnerskapet med Länsförsäkringar Gävleborg.

Det nya avtalet är skrivet på ett år.

— I det nya avtalet ställs också tydliga krav på att vi i Brynäs ska fortsätta utvecklas inom flera områden. Både inom hockeyverksamheten men från LF:s sida framför allt i En bra start-verksamheten. Vi är inne på en utvecklingsresa tillsammans med våra partners där Länsförsäkringar Gävleborg är en av dem som utmanar och ställer hårdast krav på oss att utveckla olika delar samtidigt som de är mycket aktiva i vårt gemensamma arbete för att vidareutveckla En bra start. Det gillar vi, för vi vill ha partners som är med och driver en hållbar utveckling tillsammans med oss, säger Cahling.

Trots ovisshet kring den ekonomiska situationen och att SHL-laget tampas i botten av tabellen så har mycket positivt också hänt i föreningen det senaste året. Inte minst inom En bra start samt kring flick- och damsatsningen, där vi tidigare i veckan bärgade ett SM-silver. Viktiga komponenter i att Länsförsäkringar Gävleborg valt att förlänga avtalet.

— När herrlaget går tungt är det lätt att glömma allt det positiva som händer i verksamheten. Länsförsäkringar Gävleborg är en av de partners som ständigt utmanar oss att ta nya kliv inom hållbarhetsfrågor och att de väljer att stå kvar med oss och förlänga sitt avtal är ett bevis för att vi gör väldigt många bra saker redan nu. Samtidigt vet vi att vi ännu har stora områden där vi har mycket utvecklingspotential och förbättringsmöjligheter, säger Brynäs klubbdirektör Michael Campese.

En av Länsförsäkringar Gävleborgs ambitioner är att skapa trygghet för människor och företag som lever och verkar i regionen. Med den ambitionen i ryggen är de en drivande kraft bakom utvecklingen av En bra start, där målet nu bland annat är att etablera En bra starts ”Kompissnack” på ännu fler skolor i länet.

Det sker i dialog med kommuner och lokala föreningslivet och är ett arbete som drivs av bland annat av En bra starts regionalt utvecklingsansvarige, tillsammans med Länsförsäkringar.

— Partnerskapet med Brynäs IF lutar mot vår vision om ett tryggt och attraktivt Gävleborg i hållbar tillväxt. Vi är beslutsamma om att, tillsammans med Brynäs IF och andra starka regionala partners, fortsätta vidareutveckla och förstärka En bra start och då även i Hälsingland. Genom den verksamheten skapar vi både lokal och regional nytta och sysselsättning för barn och unga, säger Per-Ove Bäckström, VD, Länsförsäkringar Gävleborg.

Samtidigt som samarbetet handlar om en trygg start i livet för många barn och unga så handlar det också om att ha en framgångsrik hockeyverksamhet, att skapa vinnare både på och utanför isen.

— Självklart vill vi att Brynäs ska vinna hockeymatcher. Ingången i vårt huvudpartnerskap är En bra start och det sociala arbetet Brynäs bedriver, men samtidigt är det så att kraften till En bra start föds genom hockeyn och föreningens position hos människor i vår region och hela Sverige. Ju bättre Brynäs IF mår på isen med båda representationslagen desto mer kraft adderas till En bra start och det viktiga arbete som görs för barn och unga. För oss som företag är det också viktigt att Brynäs IF fortsätter att vidareutveckla sin satsning på hockey för flickor, damer och en mer jämställd hockey i regionen, säger Bäckström.

Kommunikatör Martin Löf Nyqvist