• Huvudsponsorer

Lördag Lör 25 November Nov
Torsdag Tor 30 November Nov
Lördag Lör 2 December Dec
Torsdag Tor 7 December Dec
Lördag Lör 9 December Dec
Tisdag Tis 19 December Dec
Torsdag Tor 21 December Dec
Tisdag Tis 26 December Dec
Torsdag Tor 28 December Dec
Lördag Lör 30 December Dec
Torsdag Tor 4 Januari Jan
Lördag Lör 6 Januari Jan
Torsdag Tor 11 Januari Jan
Lördag Lör 13 Januari Jan
Torsdag Tor 18 Januari Jan
Idag 20 Januari Jan
Torsdag Tor 25 Januari Jan
Lördag Lör 27 Januari Jan
Tisdag Tis 30 Januari Jan
Torsdag Tor 1 Februari Feb
Lördag Lör 3 Februari Feb
Torsdag Tor 8 Februari Feb
Lördag Lör 10 Februari Feb
Torsdag Tor 15 Februari Feb
Lördag Lör 24 Februari Feb
Onsdag Ons 28 Februari Feb
Torsdag Tor 1 Mars Mar
Lördag Lör 3 Mars Mar
Tisdag Tis 6 Mars Mar

”Att vi upplåter sargen och matchdräkten för Gävles barn är en självklarhet”

30 november 2017 10:30
En bra start

Brynäs IFs huvudpartners upplåter bästa reklamplatser för att sprida barnens ord. Premiär ikväll i Gavlerinken Arena.


I Gävle representerar Brynäs IF långt mer än elithockey och den senaste satsningen lanseras vid hemmamatchen mot Rögle IF ikväll. ”Trygg, kärleksfull, glad och snäll” är några av mellanstadieelevers beskrivning av hur en bra kompis är, ord som eleverna nu själva tecknat på bästa reklamplats på sargen i Gavlerinkens Arena och som också syns på de i övrigt reklamfria matchdräkterna.

Inför firandet av Barnkonventionens dag i Gavlerinken Arena, fick elever i årskurs 4-6 i Gävles skolor ett uppdrag, där barnen genom diskussion skulle besvara frågan ”Hur är en brakompis?”Barnens svar på frågan ska nu spridas.

Bakom idén av spridningen av svaret på frågan ligger Brynäs IFs huvudpartners Bauer, Bilbolaget och Länsförsäkringar Gävleborg som betalar för reklamplatserna.

-Att vi upplåter sargen och matchdräkten för Gävles barn är en självklarhet. Vill man som vi göra skillnad i regionen måste fler komma till tals och framförallt fler barn och unga. Vi tycker att de stora arenorna är en perfekt plats för barnen i Gävle att få säga sitt. Vi hoppas att fler både vuxna och barn pratar om hur vi ska vara mot varandra, säger Robert Lipskog VD Bilbolaget.

-Barnens rättigheter är självklara och deras tankar och ord viktiga, därför är det också självklart för oss att hjälpa till att sprida dem. Vi hoppas förstås också att vi genom den här aktiviteten får ännu mer fokus på En bra starts viktiga arbete för barn och gemenskap, berättar Ann-Sofie Wesslén-Weiler, hållbarhetsansvarig Länsförsäkringar Gävleborg.

Barnens ord som besvarar frågan kommer också att finnas på Brynäs IF matchdräkter. Spelare i Brynäs IF blir på så sätt barnens språkrör för att nå ut till hundratusentals barn och vuxna över hela Sverige.

En bra start är ett verksamhetsområde i Brynäs IF med fokus på det som händer vid sidan av isen. Fem tjänster är tillsatta för verksamheten som även arbetar för att sänka ungdomsarbetslösheten i Gävleborg, att fler barn ska ha en aktiv fritid och känna sig trygga och klara av sin skola samt utbildar ledare för barn och unga.

-Med nya sätt att aktivera partners och driva samverkan mellan samhälle och näringsliv bryter vi ny mark för hur en idrottsförening kan vara en stark kraft i sin samtid. Vi är en förening med stora muskler och vi kan göra skillnad på allvar. Ambitionen är dessutom att arbetet ska inspirera fler starka föreningar och företag att öka sitt samhällsansvar, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör Brynäs IF.

Verksamheten En bra start startade 2014.

Läs mer om En bra start här >>>